Ensparkibaken

Alla inlägg under april 2014

Av maricici - 30 april 2014 09:38

Det skulle möjligtvis vara kul om jag fattade vart dom lagt sina poäng, dom i CUF men just nu framstår dom bara som dom hade otur när dom tänkte till.  

Mera (S) Där krisen kan kosta Löfven valsegern Och sensmoralen är möjligtvis att man kan aldrig kombinera LO-pamp med att vara allas favorit. Och om man uppdaterar efter folkets egentliga röst så är många män inom det mansdominerade Metallfacket fortfarande missnöjda med att deras fruar inom kommunal tjänar mindre på en heltid natt än vad dom själva gör på ett tvåskift på fabriken. Möjligen har detta lite fler aspekter än det grovt dragna kvinna vs man i verkliga livet.

Hot mot skola i Stockholm lät ju inte alls lovande, förstår att eleverna är oroliga där dom står utan annan information än "bara utifall att" .Olustigt


Och så lite heminrednng, IKEA;s nya kollektion PS..

Där mina must have tillföll PS dekoration, dom trediga små askarna och vaserna som man aldrig borde skaffat, dom kommer att ligga och skräpa till den dag dom doneras till närmaste loppis. Vådan av att falla för ogenomtänkt ögonfröjd som jag alltid gör.  

PS garderob i klassisk metallstring pimpad med mönster. Alltid lika praktiskt och lättplacerad design som vi skulle behöva till vår hall.

Och så PS piedestaler med samma stilrena design som framhäver krukväxterna, synd att jag inte har plats.

PS Balansbänk; Vem kan motstå denna skolgympa i lågstadiet nostalgi? Inte jag i alla fall.

En bänk till, fantasifullt utformad som en sparkstötting. Passar perfekt in i vinterns fordonspark som brukar tjänstgöra som solstolar fram till slutat av Maj.

PS matta, en prefekt kombination i mönster och färg som tyvärr är för ljusa för att platsa i  ett hus fyllt av husdjur och människor som kommer och går med skorna på.


Man hinner aldrig se sånt som man persoligen är berörd och intressad av, missat igår, Filmpremiär i Mellansel sambon har nämligen ett akut skov av sin RA i käken och fötterna och har inte en chans att assistera den yngste grabben ensam medan jag går ifrån.

Kommer förmodligen också att missa Trollkarlen från Oz, Glada Hudikteaterns uppsättning, båda grabbarna är hemma och ingen av dom har visat intresse av att gå på teater ännu...

Missar också, alla brasor utom vår egen i kväll, dom nya sommardäcken som köpts till den femsitsiga bil som behövs är bortlämnade för att komma på fälg och balanseras och hann inte bli klara-givevis  






Av maricici - 28 april 2014 13:24

Julen kommer och går, påsken firas inte alls, midsommar är vi av tradition bortresta någonstans, men försök hålla mig borta från en Majbrasa den som kan..

Och helst ska det inte vara en, det ska bilas kommunen runt och tittas på många, även om det är bara falnande glöd kvar av dom. Alltså, först åker vi till Tjärnstugan i Bredbyn för att se till att brasan tar sig och sedan hem till vårt eget firande här

årets SMHI prognos utlovar kallt och snöblandat regn, ta på varma kläder och medtag paraply..

Efter det så kan man se till resterna av Gottnes Majbrasa och så kör man den vägen in till Ö-vik..

Avslutningsvis så blir det en fika från Q8 södra infarten innan man åker hem..

Nädå jag har inte missat, har koll på dom alla

 

År 2009-snygg spegling av Gottnes majbrasa

 

Hade bråttom förbi Själevads kyrka samma år, men den är stämmningsfull i Aprilnatten i vart fall

 

Aj som bara den år 2007. En privat brasa efter vägen mot Ö-vik som gått överstyr, men släckningsarbetet klarades på egen hand

 

Efterfest för smbarn här hemma i början av 2000



Av maricici - 28 april 2014 07:50

hoppar över lokaltidningen, sidan laddas inte i vanlig ordning och som vanligt har jag glömt att kolla om det är inställningarna på min dator...

Gräsbränder staplade på varandra och eldningsförbud lagom till Valborg hann jag i alla fall se, kan bero på vanans makt kombinerat med faktum att snösmältningen inträffade ungefär 4 veckor tidigare än normalt i år..

Sambon stängde också hela värmesystemet tidigare än normalt, det är ruggigt kallt på morgonen och vedkorgen var undanstädad för i år.. Tror jag måste städa fram den igen för det behövs nog åtminstone en morgonbrasa..

Proteststorm mot att Syrisk familj utvisas till Ukraina, den har vi också undertecknat, hela familjen

förutom allt annat så är mamman uppväxt på ett av det forna Sovjets många barnhem och har inte direkt rötter eller anknytning kvar till landet...

Det var längesedan jag läste Wendela så man kan ju ta sig en titt

Det vill sig inte heller för Åsa Erlandsson med att fånga någon dag, åtminstone inte efter andras koncept utan egna AHA-upplevelser..

Nej det är inte alla dagar man hittar sitt Nirvana, själv hittade jag bara en uppkräkt hårboll efter en av katterna idag, jag satte mig på den, men den fångades ju upp i vart fall.  Det räknas som fullt normalt och själv måste jag säga att jag föredrar klämkäcka uppmaningar om att älska sig själv framför dystra prognoser om att ytterligare tonårsgraviditeter kommer att krascha fem unga kvinnors liv idag från USA-vännerna och att våra fattiga pesionärer sitter i fängelse på vatten och bröd från Svenska-listan..

Läser ett av Malin Wollins blogginlägg och nickar igenkännande, jo, jo det där om tycke och smak som aldrig förenas, det känns igen  


Och så en svårfångad debattartikel där åsikterna går isär utan att någon av debattörerna behöver nödvändigtvis ha helt fel, det beror väl helt på ur vilket perspektiv man skådar det hela..

Personligen anser jag att kändisansikten på tidningsomslag och på webben påverkar oss om inte medvetet så undermedvetet och ger en eloge till kändiskvinnorna som sminkar av sig en yrkesroll och visar att det här är jag; mitt vardagsjag..

 

Försthandsbilden när jag själv väljer: Friskus mot vit snö

 

Den nakna sanningen oretuscherad med gumvalk i midjan och psoriasis på armbågen...

Först kändes det jobbigt, men nu har jag kommit över det..




Av maricici - 27 april 2014 23:27

     

Tre bilder säger mer än tusen ord. Inte min gospelkör utan lillasysters, själv sjunger jag hellre än bra.

 

Bullfest, bullfest hela dan..

Dom sjunger lika bra som dom bakar eller om det nu var tvärtom.

Nej, jag doppade inte av alla 22 sorterna  

 

Dotterns kompis har små kattungar- naaawww, måste se!  

Blyger...

 

I brist på kattleksak tager man sitt eget hår.

Dottern och sköldis

 

Farbror Vinzy äldst i gänget


Av maricici - 26 april 2014 22:57

       

7 kilometer motlut men det var värt besväret. Runt omkring syns mera berg, dalar och samhällen och byar på långt avstånd. Svårt att beskriva, måste upplevas.

Av maricici - 26 april 2014 22:44

   

Men vi hade turen att höra ett ljudligt kvääääk och fick fina bilder på lekande grodor i en större smältvattensamling

 

Och den närsynta Bofinken Knuuuut....


Av maricici - 26 april 2014 22:33

   

Synd att bruset inte hörs på bild

 

Dotter och upphovskvinna till dom flesta bilderna som

ligger i träning för Höga Kusten leden

 

Här gäller det att inte halka på någon hal, slipprig sten

 

Look no hands  

Av maricici - 26 april 2014 22:26

 

Vi ska ta en titt på den på nära håll-häng med!

  


 

Just det soffpotatis, gå var det. Inte så långt 15 kilometer tur coh retur

 

Nu är vi på nära håll


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards