Ensparkibaken

Alla inlägg den 5 juli 2014

Av maricici - 5 juli 2014 15:13

Har inte direkt känt mig motiverad att hålla mig uppdaterad, dom enda det nyhetsrapporteras om har alla redan sett, speciellt under valåren då det lovas runt och hålles tunt.

Jag har mina personliga intressen där Autism&Asbergerförbundet deltagit med den viktiga skolfrågan i fokus och tre högaktuella och intressanta seminarier som jag är uppriktigt besviken att jag missar  

men man kan ju inte få allt här i världen, så var det ja.

Och så brukarkooperativet JAG där brorsdotter Anna är på plats för att delta som en av brukarrepresentanterna

Får hålla mig uppdaterad vida Facebook och Annas mamma

 Och så rubrikerna som inte undgick papperstidningsläsarna av både AB och Expressen, skulle tro att det sålde några extra lösnummer den dagen.

År 2014 år tuttarna fortfarande kyskt övertäckta och högintressanta när dom tittar fram, må vara att dom tar fokus från sitt eget politiska budskap, men dom fick i alla fall oss att äntligen lyfta blicken mot den där anonyma veckan som alla redan sett.

MP med flera skall nog inte irritera sig på damerna utan vara dom evigt tacksamma. Och detsamma gäller M och Fredda, NU fick han lyssnare till sitt tal.

Och lokalt hann jag bara läsa dagens fråga innan grabbarna vaknade till. Den löd: Vad är ditt bästa grilltips?

Svar; Det tar tid att bränna en perfekt grillglöd, kom ihåg att avsätta tillräckligt med tid. Och så tips två; släng in några oskalade bananer på den sista glöden, och ät med vaniljglass. En ren delikatess.


Av maricici - 5 juli 2014 10:17

busar runt hos moster Carro innan läggdags.

 

Yaaaaahooooopppppp!

 

Och det här var alltså morbrödernas favoritsaft då?

Av maricici - 5 juli 2014 09:55

Och hur väljer man ut dom bästa bilderna av ett hundratal, alla lika bra? Man gör ett försök i alla fall.

 

Trollvarning

 

Dom låter i alla fall som riktiga   

 

Dom tre bockarna Bruse!, de va som..   

 

Mamma, titta!

 

Snygghönor och dom är riktiga!

 

Minns du mig från förra sommarn?

 

Hallå, kompiiis-Vassego

Av maricici - 5 juli 2014 02:08

Grabbarna har tagit ut det mesta av sin första semesterdag, båda kom hem med ett stort leende och den yngste hade dessutom med två kassar fikabröd från bageriet. Jag kan inte direkt sätta fingret på vad dom har gjort, men hållit igång har dom - hela tiden. Men vi har i alla fall tvättat, torkat utomhus, burit in och vikt tvätt för att få det gjort innan nästa regnperiod.

Och så blev det hämtpizza till middag för att fira..

23:30 prick var dom nöjda och ville krypa i säng.

Och nu sitter jag och kopplar av i ensamheten och tystnaden efter en dusch med både helkroppspeeling och hårinpackning med   sovandes bredvid.

Tog en sväng ut i trädgården i natten, lyssnade efter ljud från skogen, men  ingen har klivit upp ännu, ingen lo, ingen räv, inte ens småfåglarna har börjat morgonkvittra..

Det är något speciellt med sommarnätter.

Tänkte ta mig en titt på Almedalsveckan som inte hunnits med ännu, men äsch..

Kanske i morgon vid någon paus.

  har rullat ihop sig till en kringla, kan inte låt bli att dra fingrarn genom pälsen och hon tar inte illa upp, hon spinner som bara den..

att umgås med tystnaden.

Vardagslyx.

Nattens magi.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards