Ensparkibaken

Alla inlägg den 7 juli 2014

Av maricici - 7 juli 2014 00:32

Alltså vår personliga där vi äter frukost 11:30, lunch 15-15:30 och middag 20:30, samt upptäcker att säsongsvarorna kaviar, glass och grillolja alltid tycks vara slut. Speciellt kaivarn är ett mysterium då det bara är jag och sambon som tycker att det är något som borde kallas tjänligt som människoföda. Och ingen av oss har rört den där bannade tuben   

Idag var vi för all del utomhus till 15:30, nere vid sjön med grabbarna. Försökte få med den äldre grabben till vattnet, men det blev    Han gillar inte vattentemperaturen (vem gjorde det idag?) och den där degiga botten där ett slukhål öppnnar upp lite då och då. Strunt samma att det blir finifin sandbotten lite längre ut. Däremot gillar han sommarcruising så vi tog bilen och åkte en bit. Vi borde haft den snygga cabben där borta, men vi kan köra med öppna rutor istället, ja. Och så hittar man en äkta vintagelåt "Rulla in en boll och låt den rulla" 
Den rullade på hela vägen.

Den yngre är alltid pigg på att bada så han hängde med ut lite senare, och sen var det stopp vid benen någonstans, och jag höll med, bara dottern simmade ut, stum av beundran konstaterade jag att hon måste varit isbjörn i ett tidigare liv.

Konstaterade att jag kan inte simma idag, samma effekt som att bli avkastad mitt i atlanten.


Hemma blev det lite julstämmning då vi hittade en bit revbensspjäll i frysen som blev över i julhelgen och ugnsstekte. Inbakad med hickorygrillolja för lite somrigare touch.

Den tog två timmar att steka, men å andra sidan blev den perfekt. Låt vara att vi åt middag 20:30 och med pommes och bea till men säg den kombo som är fel när man är utsvulten. Det var den äldre grabben också, och jag plockade diskret åt mig hans gaffel som han viftade med som poseidons treudd när han måste dela pommsen med sin lillebror.

Klockan 22:00 börjar grabbarna att fundera på att ta sin dusch och klockan 23:30 var dom i säng..

Avslutningsvis: I morgon? Nej, i morgon ska vi städa åt fiskarna och så ska vi på Apoteket och hämta ut mediciner  

  

Men hallå, det där var MIN glass

 

Utsikt över sjön

 

Det låg en liten förutsägbar svennetant på den där strandhandduken nyss



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards