Ensparkibaken

Alla inlägg den 14 juli 2014

Av maricici - 14 juli 2014 09:06

blir inte så mycket av detta numera så än finns ingen speciell kategori, kanske kommer om det utökas med material.

Fick i alla fall ett delat klipp från en trafikövervakningskamera nu på morgonen, ett klipp som onekligen ser äkta ut, till skillnd från dom flesta som kastas med ett ahapp, du...   Men här kan man fundera och spekulera; ett varsel eller energirester från en tidigare trafikolycka?

Här kommer det:

http://www.frequency.com/video/was-angel-wwwjamesellisfitcom-james/162345785/-/5-3988215

Av maricici - 14 juli 2014 00:40

Läser det sista i Chic pappersupplagan ett dokument om våldtäkter i Indien, överlappat med en turistande svenska som blivt våldtagen 2 gånger - i Sverige -av svenskar, samt en gång som charterturist..

I Indien dömdes fyra av sex män till döden för den brutala gruppvåldtäkt som hamnade i världspressen, i Sverige frias sex unga män som gjort sig skyldiga till gruppvåldtäkt utan dödsfall som följd. I Indien döms gärningsmannen till döden eller livstids fängelse om offret faller i koma eller avlider, i Sverige får gärningsmannen 5 års fängelse för samma brott. Jag har fallit i en känsla av surrealism, jag kan inte särskilja sverige från Indien, höger axel gör sig brutalt påmind efter dagens kortkorta simtur och grabbarna hojtar på uppmärksamhet från var sitt håll.. Men å andra sidan så här vådltäkt och våld i nära realtioner helt okej i Indien... Och den Indiska och den Svenska kvinnan har drabbats av samma psykiska trauma.

Mellan åska, regn, åkallande grabbar och katter på vift kastas jag in i en helt ny värld, en värld där tjockmagade rikemansgubbar fyller av och våldtar sina barnflickor med meddelandet att det är klart att jag vill ligga med dig när du springer runt i kort klänning.. I Indien, nej i Sverige var det visst..

Jag har alltid sprungit omkring i korta klänningar och minimala shorts sommartid med en muskulös man fångad i denna kvinnokropp, det är sagt av manligt kön jag mött, ibland har det varit menat som en komplimang, och ibland absolut inte..

Bara tänker trycka upp en tjockmagad häxa mot väggen och ryta  Och så heter det microshorts! Och vi bor för helvete inte i Afghanistan!!!!!!!!!!

Kammar katten som kommit in och söker efter eventuella fästingangrepp, katten undrar om jag måste kamma runt svansroten? Men det är en ovanligt samarbetsvillig katt ändå, hon brukar slå veterinärerna med häpnad med sin samarbetsvilja, dom behöver inte ens använda skyddshandskar.. Hon undrar bara om du måste kamma under magen?

Ute har regnet kommit och åskan mullrar på avstånd..

Yngste grabben får en ordenlig hostattack i sömnen, det låter rossligt och jag hämtar vatten och slemlösande och låter honom sitta på sängkanten ett slag. Förkylning på gång eller något annat? Det är vaknatt.

Den äldre grabben ska få sitt fördröjda antiepileptika, hans esofagusreflux har spökat i kväll och jag ville inte riskera att medicinen gjorde helt om i magen och kom upp igen..

Läser vidare om trenden bekväma skor och har ett tips om ortopediska sandaler, välj inte dom trendigaste utan prova och känn hur dom sitter på foten.. Inget fabrikat är nämligen det anra likt och vad som passar ens fot är högst individuellt. Jag kan inte andvända Birkenstock, tyngdpunkten kommer helt fel. Mitt favoritmärke heter Scholl, modell Rio med remmarna högt upp på foten..

Högra axeln och armen har börjat be om nåd och jag hämtar 1 gram alvedon samtidigt som jag mumlar You Thelma, me Louise.

Bloggar om saken med katten sovande bredvid.

Ska titta till yngste grabben en sista gång och sedan gå och lägga mig.

Det är natt.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards