Ensparkibaken

Alla inlägg den 23 juli 2014

Av maricici - 23 juli 2014 10:39

http://www.allehanda.se/allmant/angermanland/har-ar-det-varmast-i-landet

Här vet jag inte vad det var för temperatur klockan 10; det var i alla fall varmt...

Klockan 10 var för övrigt tiden grabbarna hade sovmorgon till och själv var jag uppe 7 för att förbereda och planera dagen samt plocka lite eftersläpgöra från i går..


Klockan 10 är det medicin och frukost i vart fall och sedan löper dagen på, har äntligen hittat hela badmintonsetet, i fjol fattades bollar och i år hittade jag bollarna men inte racketarna, men nu är i alla fall allt på plats.

 Passade också på att fylla en liten barnpool med vatten för påfyllnad av diverse vattenpistoler och kanoner, försäkrar yngste grabben att det var inte där vi skulle bada, det har du rätt i, den är avsedd för Jossan och Pamp om deras mammas hemvändarbesök råkar infalla undre värmeböljan..

Ett badbesök vid sjön är inplanerat idag helst så snart som möjligt och sedan så ska vi försöka klämma in en lunch någonstans, nygräddade våfflor med iskall glass och lite bär var det tänkt idag.

 Och så skulle den äldre grabben in på COOP och köpa sina favoritfrukostfrallor och sedan så ska vi hem och ta en dusch.

Vad middagen beträffar så undrar min vädjande röst om det är bara jag som känner för en tallrik fil och havregryn och så var det visst, ja...

Fiskgryta med grädde, paprika, tomat och gräslök skulle det bli och så små kokta potatisar till.

Och mot kvällen är inget planerat, vi får se hur det blir...

 

Livskvalitet enligt mina mått; Att få kliva ut genom dörren en tidig sommarmorgon och plocka sina egna smultron, mer kan man inte begära




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards