Ensparkibaken

Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av maricici - 3 oktober 2014 01:14

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19634804.ab

Dom hälsar, vem är inte ombytlig i humöret? Men det brukar väl ha sina randiga skäl och rutiga orsaker..

Som Jesper som var i gasen till strax före midnatt förmodligen oroad över något, möjligvis flytten till ett annat DV från ett meningsfullt till ett icke lika meningsfullt enligt honom..

Men du, jonatan inspirerar va?

Vi ska börja skulptera igen och sälja våra alster, och till att börja med ska vi fixa en konstnärsatelje av förrådet på något sätt. Yngste grabben tyckte att förslaget var bra eftersom han lugnade ner sig och somnade med detta och ett äntligen Fredag på läpparna. Och min i en hast påhittade fyllevisa om trettiotvå tjocka grisar som jagade slaktargubben tillbaka in i huggkubben.  

Och så ska jag börja planera, och den äldre grabben vaknar och vill ha käk, inte konstigt då han kräktes upp hela middagen, en SÅN jäkla höst med en sämre period med magen igen   Och så tyckte han att någon sa att det var Fredag och kom med kontaktbilden på potatischips, fick tjuvstarta med tio blad för här gäller det att somna om innan det är dags att kliva upp igen. Om han somnat? Vet ej, har inte vågat titta. En bukett med 20 smårosor i mixade färger står på köksbordet, den skulle min ungdomsbästaväninna haft på sin födelsedag, men jag hann inte. Försökte ringa men bredbandstelefonin låg nere i hela Ornskoldsvik med omnejd enligt Telia. Felsökning pågår. Vi umgås nästan aldrig numera men har kvar traditionen med en symbolisk födelsedagspresent, VIKTIGT   Kom fram till sist och avtalde tid i morgon istället.



Läser vidare:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19635411.ab

Visst var tidningsrubrikerna morskare förr? När U 137;an gick på grund skrattade och hurrade hela Sverige utan en tanke på att det kunde komma mera..

Åh jävlar där ligger dom och sprattlar som en skalbagge på rygg. Den illa gör, den illa far, ja  Redan på den tiden hade vi inget försvar att berätta om och det slutade med att dom tyckte det var lika bra att lägga ner hela skiten. Det var så det gick till. Ja, jag håller med slumpmässigt utvald koluminst http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/patriklundberg/article19629614.ab det enda jag saknar är gamla 91;an Karlsson min bardoms favorit och hans Klackamo regemete som lades ner.


Klickar fram slumpmässig utvald kolumnist till och

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/

Kan detta vara rikigt aktuellt? Hur ska han ta sig förbi Löfvens påstådda järnridå? Sitter Cantwell inne med mera info? Kan tänka mig att dom fått en ny omslagspojke sedan deras "bad girl" Anna Anka blev en trött följetong som sagt allt; orlasex socialstyrelsens rekommendation är ********** och sedan ville hon visst inget mera.  Grattis, det blev en pojke denna gång.  


Bara en sista, som yngste grabben sa innan han äntligen kom i säng

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/nataliakazmierska/article19604029.ab Och detta är väl inget nytt direkt, där har dom väl alltid befunnit sig, i dom högutbildades skara.. Själv kan jag direkt säga att Germaine Greer har haft poäng och ett visst inflytande men i övrigt har jag ställt mig ganska kallsinnig till det mesta. Inte för att jag är könsrollstraditionell utan för att jag har haft mina egna åsikter om vad jag ser. Kommer på mig sälv med att dra ut tuggummit till en lång remsa trycka fast ena änden på pekfingret och linda upp det med ett kraftigt "snurr". Se där ja, har man inte gått i barndom nu så vet inte jag...


Avslutar dagen med en gammal Kjell Höglund på tal om nostalgi.






Av maricici - 3 oktober 2014 01:01

Post från andra sidan Atlanten denna gång

 

Ja ibland så......  


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards