Ensparkibaken

Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av maricici - 9 oktober 2014 20:24

Sms; snack:


http://www.allehanda.se/angermanland/harnosand/fangelset-blir-asylboende

Nej, jag har inte tid med en kommentar om hur störd integritet med flesta möjliga inpå varandra påverkar negativt, speciellt om man har psykiska besvär redan innan.. Det borde dom vara medvetna om på migrationsverket, JA. Att det sällan blir samma oroligheter när man bor med lite större lucka mellan sig, lägenhet t ex.

Och vem ska jag ventilera det emot, kommentatorsfältet?   

Dom har problem där också,  ja...   

Men bygg om till 200 fängelseceller och stäng in dom där da..

Va? Hur jag tänkte nu? Kapprusta med Ekeroth, bra så?   

Och jag med har problem, någon har snott min pingvinstång med hallon/lakrtissmak som jag just tänkte hugga in på.  

Och så ska jag packa färdigt till två, den äldre grabbens bortavecka också, och hans WCT-brallor har inte torkat.

Joda, hörs på Måndag. Over and Out.


Få se nu, täcke, kudde, underkläder, tjocktröja, jeans, sockar, duschkrämen, shampot, deon, tandborsten, tandkrämen, ja just! HÅRBORSTEN! och så snusdosorna och en 12 pack Loka Citron. Det var mitt.

Och så ett par böcker var det...




Av maricici - 9 oktober 2014 15:09

Jaså, Beauty Balm eller Blemish Balm för utjämnande och extra lyster, ganska ny lansering som kommer till lanseringspris ibland.

Själv har jag två tuber, en från en goodiebag och den andra till kampanjpris på Apoteket.

Testat och...

 

ACO;s variant utan solskydd nyans soft beige kändes i alla fall bra, lätt och trängde in i huden utan att lämna några tveksamma färgskiftningar. Jämnar ut en ojämn hudton bra.

Lumene enligt bild; Ett stort NONO som efterlämnade en sträv känsla och en antydan till dödsmask och detta kan ju för all del ha orsak och samband med att gratistubens färg medium är en nyans för mörk för min naturliga hudton.

Men slutomdömet för båda är att det är inget jag behöver utöver min vanliga fuktkräm.


Av maricici - 9 oktober 2014 15:01

Åtminstone över helgen, från i morgon em till Söndag kväll i cirkatid. Ska åka söderut i egen bil men med tre samåkande körkortsinnehavare så det går säkert bra. Stopp för middag på Tömmebro värdshus inplanerat men annars ganska spontant..

 

Min minimalistiska packning med hundpromenader i åtanke.  

Av maricici - 9 oktober 2014 14:04

Vet inte om jag tänkt det tidigare, hinner inte kolla tidigare inlägg, men jag tror inte att 100% naturligt och tillsatsfritt kommer att göra underverk för din hälsa, om det ens är möjligt. Vilket det inte är så länge man inte uppfunnit en 100% tillsatsfri luft.

Jag drar mitt ställningstagande igen; ska man käka "100%" rent så ska man inte tycka att det ställer till besvär för att det ska uppnå full effekt. Själv har jag ett värre hälsohot som heter överkrav och stressmoment och tycker att man ska fixa i mån av tid..

Och vid den akuta tidbristen som i går kväll; Faked Shepheards pie, med socker, med livsmedelstillsaser men en befrielse för ditt psyke.


Plocka fram potatismospulvret som alltid finns hemma i reserv, och koka upp lagom mängd (här 8 portioner), bryn köttfärs tillsammans med salt, peppar, köttbuljongtärning, worchestershiresås, tomatpure (känns det för lamt, ös på lite tomatketchup) Lägg moset i en gratängform med färsen över, toppa med riven ost och gratinera i 200 graders ugnsvärme till osten smält och fått lite färg.

Musik till arbetet, sjung med för full hals så kanske det dyker upp en liten RUT och fixar skiten åt dig

 

Färdigt att äta

Av maricici - 9 oktober 2014 13:42

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/779418-efter-hjaltedadet-nu-ska-sandra-traffa-glada-hudik-teatern


Orkar inte skriva i kommentatorsfältet utan konstaterar att dom som i mångt och mycket jobbar med att skingra fördomar om sig själva inte kunde fått en mer passande hedersgäst än Sandra som fattat hur det ligger till utan att Glada Hudik teatern behövt berätta något.

  

Speciellt med tanke på att Mats Melin (ICA-Jerry) har haft det jättejobbigt att agera i liknande filmscener, något som grundar sig på precis en sån här taskig erfarenhet från hans barndom.

Skitjobbigt att läsa när man själv helt saknar erfarenhet, min bästa kompis i högstadiet hade en ett år yngre syster med downs syndrom och hon var liksom en av oss, en familjemedlem bland dom andra. Likadant här; två familjemedlemmar bland dom andra som dessutom har turen att ha schyssta grannar. Och så slås man i skallen av att man egentligen bara är lite slumpmässigt priviligerad, det finns en annan verklighet också..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards