Ensparkibaken

Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av maricici - 13 oktober 2014 16:03

Intresserade mig först inte alls under rubriken why ask why, dessutom så tycker jag personligen att smtalsämnet börjar bli ganska uttjatat.

Peter Kadhammar född i Säffle fick mig att titta till med brödrubriken "Den enda tillväxt människor sett här är flyktingmottagningen, och det är inte den tillväxt dom vill ha"

Första delen av meningen, aha som här då och sedan upphör likheterna, åtminstone i ett majoritetsintryck.

Att SD ökade från 5.4% i 2010 års kommunalval till 7.2% i årets säger inte så mycket, bara att det blivit en tillväxt på 10 personer under en fyraårsperiod.

50 personer som inte anser att det här med tillväxt i Norrlandslänen, det måste man ordna själva. Eller? Frågan är fortfarande hur man ska ordna detta utan att allt går runt som ett stillastående Ebberöds bank, och i den långbänken sitter man.


Läser vidare; Dag Rogne kommunalråds åsikt och förundras, vad ska vi prata om? Att den usla tillväxten i Norrlandslänen som den alltid sett ut, plötsligt har fått ett nytt orsak och samband? Fråga mig inte hur många gånger den debatten strandat och loggats ut.

Känner igen beskrivningen av mitten på 80 och början på 90-talet till en viss del och faktum att det var sämre förr borde väl förklara mitt upphöjda lugn över årets valresultat.

Hoppar över det där om hatet då jag inte direkt upplevt det så, men den genuina misstron mot allt som inte är gammalt och inrutat känns igen, det som  kallas flockmentalitet, och vem kan gå fri? Inte den som pratar om Skåne som en främmande världsdel och tycker att Norrland inte börjar för än norr om Gävle.

Någon som tycker jag har fel då jag besinnar mig och inte vill befatta mig med mina egna dumheter? Något som inte tillhör några sunda instinkter utan bara som en del av mig som inte varit så mån om att vidga medvteandet som den bör.Jag blir fettskrämd av mig själv men  skrämmande många Norrlänningar tycker inte att jag sa något fel. DET är kalla fakta.

Och fråga mig inte varför jag inte har problem med ordet n**e* då jag absolut vägrar ta det rasistiskt nedsättande Fjollträsk i min mun för det har dom hittat på:

 

Känns den inte igen? Norrland, ett eget lands inofficiella flagga.



Skyarna kommer och drar förbi
Och jag kan inte längre skriva
Någon förljugen poesi
Om förhållanden
Som det kan gå att leva i.

"Den vassa eggen av Ulf Lundell"


Och hur många forna S-medlemmar i Norrlandslänen totalt har inte en aning om varför dom lät så många infödda Norrlänningar gå här och dra under eoner av tid, utan att dom såg något utan att det gjorde någonting.

Och varför dom blir så upprörda när vi  klarsynta tokar kallar detta rasism. Dom känns alldeles för många när dom börjar skapa kontakt irl antar jag.

Sedan kommer öppna eller frötäckta antydningsvis om mina personliga förhållanden, framför allt till män då och framför allt varifrån dom kom..

Kan man lämna ut personliga förhållanden med ett antiklimax, peka rakt fram med ett. Nej, faktiskt bara ur ditt lag.  

"En ljum kväll i juni
Varm som en kvinnas bröst
Såg jag våra skuggar på väggen
Dansa fram längs den vassa eggen."

"Den vassa eggen. Ulf Lundell"






Av maricici - 13 oktober 2014 08:35

http://www.allehanda.se/noje/musik/snopligt-kort-spelning-av-kartellen

då har man varit inne på FB-sidan och läst resencionerna skapade av alla som inte var där.  

- Och du svarade?

- Ääähmmm, ingenting, jag bara frågade en missnöjd dam till om hon menade den där grå massan dundermainstream? Och så går ryktet att jag precis målat konsverket rondellhundarna och nu tittar alla rättrogna snett och det må dom väl få göra då   Självrespekt i min definition är att alltid vara ärlig, framför allt mot sig själv..

- Så här; jag har aldrig hört talas om Kartellen, går in för att få en musikresencion och kommer ut med en massa personakter som handlar om något helt annat.  

- Och invändningen....

-Att jag inte är någon jädrans socialarbetare, jag kom hit för att lyssna på musik och som vanligt tycker jag att musikernas privatliv är av underordnat intresse   Ungefär där jag alltid fått dunderkritik för att jag inte nämt att Varg Vikernes priviatliv upphittats vid liv, förlåt, för att jag brukar ge Burzum en röst, för som musiker är han helt outstanding, i en klass för sig...

- Men om du lyssnar...

- Så älskar jag fullt ut och en musikers liv ska vara prickfritt och kritvitt, det är därför vi alltid får rapporter om kolakäkande och rattfyllor. Samhällets glasklara logik, inte min.  


Seså ,bortse från personakterna och lyssna nu, sedan kan du ge ett omdöme

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards