Ensparkibaken

Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av maricici - 21 oktober 2014 22:24

Tidigare: Frysrensning; Den äldre grabben och jag hittade ett paket rödspätta som vi panerade och stekte och käkade tillsammans med potatis och Rhode Islandsås, sambon fick den sista biten ugnstekt sill med rödlök och gräddsås och dottern hade köpt hem en sallad ur salladsbaren..

Somnade på soffan efter maten och hörde dom andra prata någonstans där ute, drömde något och fick plötsligt den klara insikten; kaffe! Jag måste upp och brygga kaffe..

Den äldre grabben blev glad att se mig igen, vi delvattenbytte i hans akvarium och sedan skulle han duscha och göra kväll.

Hoppade undan och fräste när jag kom med badhanduken..  men du måste ju torka dig,du kan ju inte gå och lägga dig dyvåt  

Ett ögonblicks insikt, aha du RETAS med mig  

Svar:   


Snabb login på FB Den här sidan delas friskt i olika teman och brottstycken, tittar på ungdomsfilmen och undrar om det var bättre förr? Sånt ingen ens ifrågasatte i sverige på ett tidigt sjuttiotal;  sexdebut vid 12-13, damn if you do - damn if you dont,  alkohol, braj, lim, övergrepp på dom avdomnade, dom fredlösa "hororna" , hur man gör abort utan föräldrars vetenskap.

Hur man fintar bort tafsare, hur man blåser någon på underhållningen, hur man avfärdar någon med ett ahahahaha  , däri låg självrespekten, va.. Vad man lärde sig av det då? Lite oortodox manipulationsteknik och att älska som en porrstjärna    Dom tidiga sextiotalisterna The fucked up generation who dont give a rat ass  Förmodligen har det myntats av en viss desperat överlevarinstinkt. Säg gärna nej men förvänta dig inte att du ska bli respekterad om du vill säga ja, The Swedish Society Sharia. Hur många av dom Svenska kvinnorna runt 50-55 behöver terapi idag?  

http://www.allehanda.se/opinion/insandare/kontroversiell-forandring  Hassemors, men ahhh.... Ska du nödvändigtvis ha en karl så se till att hitta en som respekterar dig fullt ut med sexuell sida och allt. Jag hade tur jag hittade tre.  


Klippt ur Ulf Lundells Visenten:

" Folk bar sig fördjävligt åt, överallt. Vad fanns det kvar att älska? En hund? Två hundar? En katt? En undulat?"

Där skrev han nåt för   bra!


     

Kvinna under påverkan 1973

Stämmingshöjare 1974

9½ Vecka 1986

Reflektion; Kim Basinger strippar som en spattig kossa

Av maricici - 21 oktober 2014 12:16

Läser Ulf Lundells Visenterna och både roas och förundras över hans förmåga att sätta ord på sinnesintryck, känslostämmningar och världsläget..

Ute faller den första snön som hastigt övergick i snöblandat regn, jag är ensam hemma några timmar till och umgås med tystnaden. Känner ett lätt illamående och hoppar över lunchen idag, det måste vara snuset, jämförelsevis bättre än nikotin i cigarettformat sägs det.    Alla rökavvänjningsprodukter ger mig en akut magkatarr av grövre slag så där är det kört också.

Hittar en av systerdöttrarns studentporträtt liggande på golvet, med glaset åt ett håll och ramen åt det andra och undrar om det är så det märks att det varit påhälsning medan jag var ute? Man har en körning till busshållplatsen, kommer hem igen går och lullar på ovetande om att man inte är ensam. Loggar ut skrivarlyan igen och tar i den glasklara logikens väg, kattens. Hon har just den hyllans högsta punkt som revirutkik och är inte så finkänslig när hon hoppar upp och ner.  

Mottar sms från dottern som provar långarmat. Långarmat?   

Långärmat var det, en tunn top med mönster av röda jätterosor sånt som bara dottern kan bära upp, åtminstone i detta hus.

Snyggt! Sök ett par svarta brallor till..

mms på ett par svarta leggings med skinnstruktur..

Jaaaaaaaaaaa, där satt dom!


Såg en grej till jag skulle spara innan jag loggar ut,

jag har alltid varit i osynk med aktuella nobelpristagare, tittar på namnet, tänker att jag ska lägga det på minnet och så hittar jag något annat intressant, som denna:

http://www.allehanda.se/kultur/romansvit-om-en-hemmafru-i-o-vik

Har precis följt dotterns väg från den extra långa kön på Hemköp till resecentrum, minut för minut och nu är rysaren över, hon hann. Lyssnar på Roffe Wikström i bakgrunden, en dyster bluesman livar upp en bokstavligt grå dag och jag har suttit åtta minuter över avlagd tid.





Av maricici - 21 oktober 2014 09:45

 

Den äldre grabbens morgonmedicin, en dospåse antiepileptika och en tablett Kalcium+D-vitamin som kosttillskott till mjölkproteinallergikern.

 

Får man tränga sig före i kön? Hoppas, hoppas....

 

Varför grabbarna så sällan dokumenteras - första tagningen; ett bortschasande eldanfall

 

Andra tagningen: Hinner nästan i skydd bakom dörren

 

Men där fick jag med honom inne i taxin på väg bort

 

Jamen äntligen var det dags för er frukost  


Av maricici - 21 oktober 2014 08:17

till ett uppenbart troll

http://www.allehanda.se/opinion/insandare/kontroversiell-forandring

och nu får jag väl ro   iland med båt och allt .

Återstår att se om jag får svaren genom censuren då "kontroversiella" troll inte bruka kräva dito svar.

Och inte heller skrivarlyans dokumentation om vad som kan avhandlas på en tjemiddag, möjligvis kommer den senare mest på skoj. Jag är nämligen för gammal för att behöva ta någon "debatt" och lika full av orubbligt självförtroende som vissa byggherrar är i andra sakfrågor.  

Måste säga att dagens ledare från den liberala kanten oroar mig mer apropå detta och allt annat:


http://www.allehanda.se/opinion/ledare/lyssna-inte-pa-gnallspikar-och-visionslosa-nostalgiker

Har bara hunnit skumläsa och kan bara säga; är detta Ö-viksbornas berömda nötskal, hurra  blint och urskillningslöst för all nytänkande galenskap? Efter att först ha mött SEKAB-affären och nu detta får jag nästan mina fördomar bekräftade med ett rungade JA. Modern ariktektur är det  bara synonymt med gamla illustrationer av Isaac Asimovs samlade litterära verk?  Där har ni mitt rungade nej till svar. Duploklossen som kallas ting1 kan jag väl möjligvis ursäkta med att den är placerad i en icke helt felaktig miljö med mest gammal 60-talsbetong , men det här hemmabyggad barbiehuset av kartong, vem ska urskuldra detta och hur?

Janne N hade rätt på FB-sidan; Det som är brist på är ettor och tvåor och treor till rimliga priser, som vanligt ser han ut att vara den enda nyktra i den här stan.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards