Ensparkibaken

Alla inlägg den 30 oktober 2014

Av maricici - 30 oktober 2014 08:23

Nyss var det den 1;a och jag skulle köpa den symboliska presenten till min ungdomsväninnas födelsedag, sedan blev det den 13;de, den första 13;de Oktober i hela mitt liv som jag inte har någon mamma som ska uppvaktas, mest på skoj för hon avskydde att bli ihågkommen på sin födelsedag  Med paketöppnings klassiska replik; Vad skulle ni ge mig detta för?   Ni vet mycket väl att jag inte vill bli uppvaktad! Inte bara därför utan för att vi på undersidan någonstans uppskattade lilla mamma som borde få efter förtjänst, det visste hon och där slöt vi fred.

Sedan var vi ner till Heby och Uppsala till sambons ALS-drabbade storebror, förtränger sjukdomen och försöker hitta livsgnistan, glimten i ögat som alltid varit storebrors signalement, och tyckte precis att den fanns där! Kramen, handslaget med ett gemensamt FUCK ALS!

Passade också på att låna BEMER-madrassen lite med en märkbar förbättring i rygg och axelpartiet som varit rent åt helsicke ett tag! Funderar på att skaffa en egen.


Sedan så har det varit flytt och installation för yngste grabben på hans nya DV fram och tillbaka, han har flyttat premanent från och med idag och där står jag frusterad och förvirrad och vet inte vad jag ska tycka. Jag borde väl lagt in en krfatfullare protest mot indragen assistans men å andra sidan tycker jag att man gör grabbarna en björntjänst om man låser dom vid en verksamhet, en person och ett moment mvh läroböckerna i så fungerar en person med autism..

Eller faran med att låsa sig själv vid andras teorier istället för att följa en människa på djupet, upptäcka andra vägar, andra möjligheter, dolda talanger. Kort sagt, upptäcka och utveckla nya styrkor och möjligheter istället för att stirra sig blind på svagheter. Ungefär som jag jobbar med mig själv, typ som jag vill att den nya grundskolan och särskolan skall utvecklas. "Från och med idag ska du jobba ihop med den nya killen Erik då, vi börjar med motionssimmet nu på morgonen, och sedan var det visst musik och långpromenad" Vi har inte träffats än och fått prata ihop oss i en ordentlig genomförandeplan, visstja, måste ringa Sofiaaaaa...



Och hit vill vill jag förstås gå och ta en titt men det hinns inte på Lördag för då fyller yngste grabben år och till skillnad från sin syster vill han gärna bli uppvaktad enligt konstens alla regler. På Söndag? Känns lite trist att köra ensam, sällskap syster 1 eller 2? Kan ge mig fan på att dom har sin arbetshelg båda två  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards