Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 1 november 2014

Nu är födelsedagen nästan avslutad

Av maricici - 1 november 2014 17:10

paketen öppnade; 2 nya hoodies, 2 serietidningar och en ny DVD-film (med tecknat), önskemiddagen uppäten (hämtpizza, så enkelt, så klart) och så fattas bara garneringen på tårtorna-lite senare när middagen sjunkit undan..

Och dom traditionella förlossningsminnena; för 26 år sedan har jag varit inne på förlossningen i snart 12 timmar, uppgiven, besviken och jävligt trött. Det tredje barnen kom ut på 4 timmar och då borde det fjärde gå ännu fortare.. Moder natur står tyst och lika oberäknelig som vanligt, förmodligen hörde hon inte vad jag sa. Mitt livs första egenhändigt komponerade förlossning enligt önskemål, den ska vara naturlig utan smärtlindring och sambon ska coacha. Nu har jag promenerat i korridoren i x antal timmar och hängt knästående över en saccosäck resterande. Vid förfrågan har alla inskrivna förlossningskompisar som hängt i korridoren under dagen fått sina barn och gått. Vet inte varför det var så viktigt att veta men det kändes så - då. Sambon masserade korsryggen för varje sammandragning, och blev instruerad att ta i -HÅRT, annars bildas inga endorfiner och det hjälper inte. Sambon tvekar, jag röt. Kände att nu, nu, nästan framme vid mållinjen måste jag ha åtmistone en snort lustgas, för att fixa det allra sista.

Barnmorskans häpna, vem du som varit så duktig, ska du inte försöka.. avbröts med ett TA HIT LUSTGASEN FÖR FAN!

Utrdivningsskedet som brukar vara min stora stötesten gick fort, tre, fyra krystningar och man tog emot något bakom min rygg (det kallas så på det här stadiet av dom flesta, det beror på att man är både fysiskt och psykiskt trött och hänger inte med riktigt, det är fullt normalt) Hörde sambon tacka nej till erbjudandet att klippa navelsträngen, tror dom var på en annan planet och att han lät lite skärrad. Fick ut efterbörden, vände mig om i sittande med samma säck som stöd och mottog en min min tredje kille, en stor och sömnig klimp (4260 gram och 53 cm i mått mätt) med kopparrött babyhår.. Skickade bort te och smörgås och började ammningen direkt.

Sambon var fortfarande blek och upplyste mig om något; vilken rysare, han kom med navelsträngen lindad två varv runt halsen, men den hade tackolov inte snörts åt..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards