Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 30 november 2014

En fin första adventsdag till alla som firar

Av maricici - 30 november 2014 09:48

det gör inte vi av många anledningar, a) Vi hinner inte, är mitt uppe i en himla röra av julförberedelser och dessutom ska det vanliga vardagsjobbet skötas parallellt ( en icke helt ovanlig sits i svenska hem har jag listat ut) b)Vi är inte gudstoende någon av oss, alltså känns det egentligen rätt naturligt att inte vänta på jesus christ ankomst. Mamma försöket under den tiden jag var ensambarn, hon firade tradtitonellt med första ljuset tänt och en stilla andakt vid frukostbordet. Hon kände sig antagligen mindre motiverad då det enda som fastande var kusinträffen hos mormor och morfar, all den goda maten och så broder mammons återkomst. Sedan fick hon flera barn och hann inte...

Gå ut på skyltsöndag gjorde vi när ungarna var små, men nu är två vuxna och bortflugna och två tycker bara att det är rörigt och besvärligt med allt folk..


Har som vanligt inställningen "Spara som utkast" och fyller på allt eftersom. Grabbarna har hunnit få sin frukost, den yngste har snöat in på ägg och kaviarmackor, fixade detta och undrade hur jag klarat mig utan äggkokare i ett tidigare liv. Säg elektriska kökprylar och jag är med på allt, det enda som hindrar mig från att skaffa en slowcooker är platsbristen i ett litet sjuttiotalskök. Den äldre undrar om det finns potatischips av en speciell sort som bara finns att köpa på Candy Corner inne i stan? Nej, det finns det inte för tusan.   Då ska du ha av mandarinerna du köpte istället då?  Jaså, helst alla fyra?  


Läser inte Expressen så ofta men i går så var jag tvungen att köpa ett ex för att få köpa en julmatsbilaga. Fastnade för krönikan Sju sätt för kvinnor att få ett bättre liv av Britta Svensson,  eller sjustegsprogrammet för socialt konstruerade dummies. Följ det programmet och du regerar, sas det.. Och nu; Följ mina redigeringar och du ÄGER.

 Punkt ett Var självständig; Mycket bra till alla utsatta, det finns alltid en hård diamant som kallas ditt äkta jag som det lönar sig at behålla, till den dag du kan bryta dig loss, den dag som skall komma.


Punkt två Klaga aldrig; Lite missvisande rubrik där man givetvis inte ska förminska sig själv och be om ursäkt, utan tvärtom hitta sin styrka och skapa konstruktiva lösningar.


Punkt tre Gör tvärtom: Citat Braveheart "Ditt hjärta är fritt, ha modet att följa det."  Har man en åsikt eller inställning i sitt äkta hjärta som går motströms eller åt väst ska man stå för den, men har man bara en ljummen och/eller ogenomtänkt  inställning är det bättre att hålla tyst. Min egen livsfilosofi.


Punkt fyra Bygg relationer; Är lite tveksam för ensamvargar som min, men alltid har vi en relation till någon i livet, det är ett ofrånkomligt faktum. Om jag börjar bakifrån så sägs det med all rätt att hur än schysst du är mot andra kommer förr eller senare någon att ge dig skit du inte gjort dig förtjänt av, men i dom allra flesta fall lönar det sig ändå att behandla andra som man själv vill bli behandlad. Haters och andra löss hanteras under punkt två konsten att hantera motgångar. Ett bra tips är att skaffa lite människokännedom och försöka pejla in var man har sin specifika medmänniska och sedan lägga välvillighetsribban därefter, sedan får den som tänkte missgynna dig stå för limbodansen. Och så den här parelationen då; Ett svårt kapitel, speciellt om man inte skaffat sig människokännedom enligt ovan, men generellt kan jag säga att, något har rött kort och det är påtänkta partners som inte kan respektera ditt äkta jag fullt ut.´Dom där olikheterna som man fann uthärdliga eller t o m tände extra på kommer att förvandlas till en spikklubba mot dig när "kärlekens magi" försvunnit. För vad är "passion" och "förälskelse annat än en kortvarig fylla? Gäller f ö både hetero och homosexuella.


Punkt fem Serva inte andra: Ännu en social konstruktion som sitter hårt, så hårt att frågan kan bli både känslig och infekterad att ta upp kvinnor emellan,infekterat där viss äääälskar den här för andra offerrocken och väll gärna hävda att det är gentiskt, visst kan vi andra hålla tyst, var och en har sitt eget intresse och eget gränsvärde i tolerans, lev det liv ni trivs med men kom inte och påstå att det är genetiskt. Och så den andra självpåtagna offerrocken som alltid ska vara den ansvarstagande för this and that, en punkt där ALLA kvinnor ser ut att ha halkat dit någon gång, så även jag.. Senast när jag såg ut så här      i en tyst mobilröst. Frågan är inte enkel och lika fel som det är att brist ut i anklagelser mot sin partner eller vem det nu kan vara, lika fel är det att förminska sig själv med att felet är bara mitt. Felet är en gång för alla din egen uppfostran i kombination med systemets struktur, men det är DITT EGET ANSVAR att genomskåda det och göra sig fri. 


Punkt sex Acceptera dig själv: Jo då, men hitta din egen trivselnivå och lika lite som man måste vara som sin artonåring i repris, lika lite måste man acceptera och vårda sin eget sunkiga yttre, eller att bemöda sig om att se 20 år ÄLDRE ut än sin nuvarande biologi om man inte vill. Jag har ingen önskan om att fixa bröna för reslutat blir en patetisk 18-åring i repris, eller fixa rynkorna för då förlorar ansiktet sin karaktär men det kanske inte är någon annans motiv och trivslefaktor så därför gör jag aldrig någon av princip och det är att sitta som andras generella rådgivare.. Däremot så upphör jag aldrig att boosta inom ramen för min naturliga biologi. Min egen åsikt.


Punkt sju Prata mindre: "Never complain, never explain" har stora poäng om man verkligen tycker att motparten inte vill ha något sagt, men annars vet jag inte,, "Prata skit om andra kvinnor", alltså utanför ramen där man verkligen HAR något att anföra i sak bygger allt för ofta på den skitpratandes egen låga självkänsla som man kanske borde jobba med på ett konstruktivare sätt. Själv har jag aldrig anfrätts av just DENNA problematik, mitt medfödda ego är allt för stort, men jag har råkat ut för den ibland. Eller sett andra kvinnor råka ut för den. Vad sambon beträffar så har jag svårt att placera honom under den här punkten, får liksom inte ämnet att höra hit. Med min egen "var dig själv" och "var alltid ärlig mot dig själv och andra", du kommer aldrig att ta poäng hos din livskamrat genom att vara överdrivet fjäskig, lika lite som du tar poäng genom att vara överdrivet gnällig och kritisk.


Avslutningsvis så ger Lars Lindström oss en påminnelse om tider som flytt, snarare än om vår dödlighet i den för pressen obligatoriska Dagens Åkesson
Tja vad ska jag säga om detta? Att jag minns jargongen från vissa anonyma nätet under samma tid och det försvann väl med drottningmoderns "never complain, never explain" eller med ett tyst; "En sån jävla bimbo"!

Eller vad ska vi göra med det asiga släktet män, den enda överrepresentativa sanningen..

Göra det vanliga, konstatera att Åkesson är en schysst kille, han kunde sparkat sönder din knäskål..   Eller tänka som vanligt att den stackars grabben vet inte vad han säger, han är en typisk dualist, hjärtvättad av systemet och uppfostran sedan sin tidiga barndom och hur än långsamt och omständigt man försöker förklara orsak och samband så kommer hans arma skalle aldrig att vakna till liv. Patetiskt? Sett så här i backspegeln borde man kanske tagit till hårdare tag mot enkla orsak och samband som vi/dom, gud/satan , ont/gott samt svart och vitt. Och för den delen brukar det spricka någonstans där vissa av oss faktiskt förespråkar att rättsväsendet tar till hårdare tag, och skärper till beviskraven, det är DÄR nivån sitter som ska visa alla vägen fram. Spricker där man pltösligt blir betänksam och har sin egen kille som man måste skydda mot skräpt lagstiftning och alla kvinnors lömska uppsåt att falskanmäla..   Jag säger inte att det aldrig förekommer utan att det är så pass ovanligt att man inte behöver gå och oroa sig. Precis som det alltid kommer att finnas en viss andel MÄN som ger fullständigt fan i den skärpta lagstiftningen. Det är en djungel där ute, men man bjuder åtminstone inte in flera..

Det ligger till så här att så länge kristna godisskallar inte kan erkänna sina egna brister så förespråkar dom faktiskt bara en sak och det är fri lejd för alla som vill.. Verkligheten tar ingen hänsyn till blågult färgade glasögon.


När ämnet ändå är uppe så finns det en uppmaning som inte satt så bra och det är godisuppmaningen att inte vara rädd för män. Nejvisst, man behöver inte vara rädd för att man använder lite sund självbevarelsedrift och försöker pejla in främlingars avsikter innan man tränger in sig själv i ett hörn. Vi var ju inne på att alla människor inte vill oss väl, inte sant? Dom människorna finns också inom kategorin MÄN.


Det är inte heller fel att hålla en viss distans till  ev bekanta som andats om en taskig kvinnosyn i andra sammanhang, du kanske inte pratar om ett kollektiv men det gör DOM, var så säker.

Även om du som kvinna påstår att du delar deras moraldogman och värderingar, det gäller givetvis dom båda stora statsreligonerna. Även om du påstår att du är en rättrogen kristen eller sitter i ett kulturkristet sällskap och rynkar på näsan åt mig och andra "lösaktiga".Nu är det inte MÄN  GENERELLT eller ETINSKT URSPRUNG som är farliga utan övertygade religösa från två statsreligioner som både är ökänt kvinnofientliga.

"No creed must be accepted upon authority of a "divine" nature. Religions must be put to the question."  Anton Szandor LaVey - The Satanic Bible. Min förändrande vilja.


Det är inte fel att vara försiktig utomhus, undivka riskområden och hålla sig extra vaksam där det inträffat något. Det är djungelns och dom vilda djurens egen lag, det andra kallas icke produktivt högmod och kan helt utgå..

Vad som är rätt är att den kvinna som behärskar judo eller den man som går omkring beväpnad och önskar träffa en rånare kommer aldrig att möta någon, (TSW, Fritt översatt av mig) dom andas nämligen förövarnas överman och har ingen undermedveten människofruktan som intiutivt känns igen av den som tänkte gå till attack..

Det är en punkt i livet som man inte kommer till sådär direkt, en tjej som nyligen börjar utöva någon kampsport som är chanslös är det mest kända exemplet, hon har inget som sitter i ryggmärgen ännu och framför allt så har hon inte arbetat på att stärka sitt psyke.

Man kan jobba på detta och uppnå resultat och det är aldrig för sent att börja mina egna  första mentala övningar, "Tänk dig att du är ett lejon ensam på den öppna savannen, du lever ensam enligt djungelns lag".


FAQ : Så har jag aldrig råkat illa ut förmodligen för att jag lever efter mina egna råd eller min egen lag av födsel och ohejdad vana och för att jag förmodligen kan liknas vid tjejen som kan judo.

Om jag har någon skyddsritual?    Livsstil The Satanic Witch och how to protect yourself from another witch´s curse (The origin of the gingerbread man) Mer behöver jag inte.





Från spellistan idag:










 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards