Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 24 september 2015

Jaha, det var det, det och det..

Av maricici - 24 september 2015 17:33


http://www.svt.se/opinion/article3711470.svt


http://www.dagenssamhalle.se/debatt/regeringen-stryper-den-personliga-assistansen-18412


http://www.svt.se/wd?widgetId=23991§ionId=568&articleId=3757479&type=embed&contextSectionId=204&autostart=false


Hände medan jag ägnade mig åt flyktingkatastrofen och ett EU i kris.

tyvärr, grabbar, jag hänger inte med med på allt, dom politkerna kan dela upp jobben mellan sig och smyga in några lagförslag och jag är bara en.

Jadå, vi är två. Okej.   

 Det gällde den "vanliga" skolan och alla som är som er morsa och inte håller "normen".

Vad en "norm" är?  

Sånt du brukar spotta och fräsa åt vanligtvis. Dvs, någon annan säger att du skall det och det bara därför att ja..  

Okej då, det brukar jag också göra..

Speciellt åt att skolan sticka huvudet i sanden och tycka att allt är så bra.

Apropå något annat, den här såsen, det fattas något?

Smakar lite väl mycket lagerblad, jag kände det också, ja.

Om vi tar ett par köttbuljongtärningar...


Sen så sa dom att det är för snålt tilltaget med LSS-igen.. Det hände under den förra, regimen, regeringen.. Tror inte det spelar någon roll  vem som bestämmer, det ser likadant ut för oss funkisar av alla modeller - alltid  

Om det var därför du inte fick bada idag?

Vet inte riktigt, dom skrev inget i kontaktboken om varför, kanske för att du har sån ettrig hosta, dom brukar ju vilja undvika badet när man inte är riktigt kry.

Ska skriva och fråga i morgon.

Brorsan har badat, jo. Hans väska kom hem istället för till Gästis av misstag och där låg då använda badgrejor.

Och han kom i alla fall rätt tror jag, åtminstone tyckte jag att jag hörde honom i bakgrunden när jag ringde och berättade om väskan på villovägar..

En vikarierande taxichaufför som aldrig kört den här rutten tidigare.

Och så finns det massor av människor som skulle vilja jobba med något annat än samhall, och kunna det med assistans.. Tja, dom skulle kunna jobba på kontor, på verkstad, som bagare och raketforskare och lite av varje..

Du minns Brynjar, killen som byggt en Titanicmodell av 56 000 legobitar. Från senaste numret av Ögonblick.

Det är i alla fall så långt jag hunnit  pejla in läget just nu.

Men duh, ta bort handen från grytan!  

Hålla handen i het ånga så länge som möjligt utan skador och utan assistans, skriva till Guiness Rekordbok, någon?  

Ehh, vargarna har jag inte hunnit kolla, fick aviseringen alldeles nyss..

Har inte varit i närheten av varglyan på ettochhalvt år..

Ska kika in dit en annan dag och se vad som pågår.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards