Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 25 mars 2016

Min första pansjopåsk

Av maricici - 25 mars 2016 20:47

   Den äldre grabbens rum är tomt en vecka framåt, brorsan är också på korttidsboendet, dottern är i Sundsvall och äldste grabben hemma hos sig i Ö-vik. Skulle försöka komma hem till midsommar.

Sambon tittar på någon film på TV.


  Påskmakeupen väcker minnen till liv. Minnet av en trettonåring som skulle hyllat en mascara vid namn Miss Manga som ger megalånga och tjocka fransar, hon fick använda kakmascara och spotta på borsten då 1974. Hon skulle vidare gjort stora ögon över uppskattningsvis 30 TV-kanaler att välja på och detta på en Långfredag! Samt en TV som ser ut som en bioduk. Och rynkat på näsan åt det faktum att det är åldersgräns även på att köpa röka i framtiden.

-Lika bra det, du kommer att få asmatiska bronker och gratis Bricanyl istället. De du!

Hon öppnar korken på Black Opium, sniffar, nickar gillande och sprayar på sig frikostigt. Smaken för tunga, söta parfymer har aldrig förändrats.

-Duuuh, lämna lite kvar åt mig också!

Prisklasser som hon kunde glömma som barn.

Och nu har vi råd, för att vi jobbat och stått i som en liten grön gris i halva vårt liv. Mamma hade rätt, man måste ligga i för ingenting är gratis.


  Och små kladdiga läppglans med godoft finns också kvar, jodå. Men det där hiskeliga rödlila läppstiftet har jag kastat bort.  

 

 

Här fanns det mycket skoj, ja. ett oujabräda, böcker, parfymer  och 25 nagellack. Men dom kom jag över billigt på en auktion förstås.    Nej du, vi ska inte alls åkalla någon "ande", det är som att ringa ambulans bara på skoj.   Du testade det en gång? Och det bullrade som satan och så blev du jätteskraj?  

-Nej, det var inte för att "onda andar blev arga", det var för att du trodde det fanns såna och så skrämde ni upp er själva. Så kan det gå.

-Uh, va? Nej, jag tror inte att det finns "onda andar" numera, det var längesedan jag slutade tro på sånt.

-va, jag tror inte att det finns en snäll ande som heter gud och så en elak som heter satan, så är det.

Du har varit på BF-bion också och sett Exorcisten och den var heemsk?   

-Jag tycker inte det, jag tycker den bara är fånig numera. Man lägger på ljud för att det ska låta hemskt, så här:  och så tror man att det är handlingen som... Det är så det går till.

Och så ville du låna ett par böcker, vad har du hittat?

   Den och den. Bara du lämnar tillbaka dom sen så.

 

Påskäggen är större numera, ja. Men jag ska inte äta upp allt själv. Jag ska dela med resten av familjen och så ska vi bjuda ev gäster som kommer hade jag tänkt.

Javisst, somliga saker förändras aldrig, inte sant?  


Ja, hur kunde jag glömma musiken? Men dom här gamla vinylskivorna, måste vi dra en sån igen? Vi spelar ju dom så ofta. ABBA, hon tycker att det finns bättre musik än ABBA och det tycker jag också, men alla vill höra tidstypiska ABBA så vad gör man?

Jag tycker i alla fall att vi tar något nytt.




 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards