Ensparkibaken

Alla inlägg den 14 juli 2016

Av maricici - 14 juli 2016 11:56

http://www.allehanda.se/vasternorrland/hard-s-kritik-mot-jacke-sjodin-efter-skulefestivalen-han-spader-pa-politikerforaktet

https://trotzenfeldt.com/2016/07/13/vi-ar-de-mest-hatade/


Starkt påverkad av en annan åska, den i luften orkar jag inte tänka idag. Vill bara att ovädret ska dra igång och sopa undan den kväljande 24 gradiga hettan utanför.

Vad kritiken mot Jacke Sjödin beträffar så kan jag bara säga, där sa han ett sant ord, it takes two to tango och som man bäddar får man ligga.

"Politikerföraktet" är egentligen  frukten av  år efter år av överkörande utan att ta hänsyn till seriösa genmälen.

Inte för att jag tror att oppositionen har ett bättre program utan för att S har blivit alldeles för självsvåldiga i det av tradition röda Ångermanland. Man har ju sitt på det torra ändå. Jo, dom behöver en omruskning, en väckrklocka rakt i örat.

Det är min privata åsikt alltså.

Vad det andra beträffar så är jag illa insatt i Moderaternas interna, men jag kan tänka mig att gruppen som inte vill närma sig SD per migrationspolitik råkar ut för påtryckningar.

Även om det där var av det mildare slaget där vi ombedes "hålla struten" som vi brukade svara med ett hohoho på Tro och Tvivel 1998 års religionskonferens och anslagstavla.

Svårt att avgöra vem som är mest hatad i ett contest, då det handlar om personliga upplevelser där vi som är härdade i stålbad av åratals "näthat" inte så ofta ser någon orka glimra till och titta opp.

Inte för att förminska någon annans upplevelse utan bara ett krasst konstaterande.

Och att jag inte har något bra svar idag, inte med min åskskadade skalle. Får återkomma till detta.


Vi flaggar som sagt var för pappa idag och jag ska strax hoppa ur älskligsoutfiten, Jack Daniels linne och jeans och byta om till något snyggare. Och tina hallon och vispa grädde.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards