Ensparkibaken

Alla inlägg den 22 juli 2016

Av maricici - 22 juli 2016 19:55

Värmerekordet 31 grader för två år sedan tog vi inte idag, men det har varit behagliga 26 grader och mulet, en perfekt dag för utomhusbad. Yngste grabben härjade som en hummer i vattnet, han blev inte trött, men det blev jag. Ungefär där avsaknaden av engångslinser gör att jag kunde bara ligga på rygg och flyta.

Eller möjligtvis där jag inte har några diskussionsämnen på gång, jag tänkte möjligtvis fortsätta att studera det där pyret som vill bli stor och stark som alla andra (AB kultur)

Känns egentligen ganska förutsägbart, hela världen är full av pyren som vill bli stora och starka, en tiomiljonerdussinvara om man säger så. Sveriges vanligaste nick, eller världens äldsta yrke om du så vill..

"Men du då, vad vill du bli när du blir stor?"

"En magiker, elitist och icke en del av systemet, käre bror"

Skriv något bra själv dåh..

En egen bok med titeln "Den panikartade vägen ut ur systemet eller översättningen av TSW, compleat witch or what to do when virtue fails, översatt, vad göra när ditt järnrör gått itu?

Det gick av under en magisk duell med pyret, och på den vägen är det, ja...

Första översatta kapitlet; Learn to be stupid, min egen favorit. Med humorn som vapen.

Hmm, den borde väl handla om ockult filosofi, värdenihilism och magi skulle jag tro. Nej, det finns inga pyren som har en huvudroll mig veterligen.

Det är alltid intressant att hitt något som drar igång ens vidgade medvetande, inte nödvändigt för utvecklingen alla gånger, men ändå intressant..

Därför snöade jag in på artikeln.







Av maricici - 22 juli 2016 11:55

dagens två samtalsämnen med hört på Facebook som  enda gemensamma nämnare. Det första tillhör samtalsämnena IRL, som glädjande nog får stöd av patienterna i Sundsvalls sjukvårdsområde som påpekar att läget på Sundsvalls sjukhus redan är kaosartat och dom får inte in  fler patienter med hjälp av skohorn ens.

Eller att hitta en viktig debattröst som kommit helt ur fokus.

Det andra samtalsämnet rann ut i sanden ungefär där ingen förstår hur man kan vara både för och emot något på samma dag. Att det eventuellt finns såna som är värre är inte ett svar.


Här var det meningen att jag skulle nedteckna min åsikt om sexuella läggningar och transpersoner, men så kom ett par saker emellan a) grabbarna vill ha sin dagliga utevistelse fortast möjligt och femårsdagen av Utöya (har inget tangentbord med norska bokstäver) massakern..

Så det får ligga på vänt tills vidare..

Så här va; var och en sköter sitt och skiter i andra,men det ser ju ut att vara en övermänslig svårighetsgrad för dom svaga.

Uppdaterat med den äldre grabben som åtminstone ville sitta och njuta av sjöluften idag. Däremot så ville han inte testa att bada fötterna trots enträgna försök.

Påminner mig själv om att inte kladda i IRM,s minnestråd till den som slog alla med häpnad genom att undra om allt är glömt och förlåtet i morgon så man kan ta upp tråden då?

Konstaterar bara att på vissa fördäck verkar det saknas en och annan matros.

Nej Anders, det var inte en "enskild galning" utan ett terroristdåd med bakomliggande politisk/religösa motiv.

Ett sådant som förtjänar en egen minnesdag. Varför inte? Den 11;e September har ju sin.





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards