Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 22 juli 2016

Så var den här dagen slut

Av maricici - 22 juli 2016 19:55

Värmerekordet 31 grader för två år sedan tog vi inte idag, men det har varit behagliga 26 grader och mulet, en perfekt dag för utomhusbad. Yngste grabben härjade som en hummer i vattnet, han blev inte trött, men det blev jag. Ungefär där avsaknaden av engångslinser gör att jag kunde bara ligga på rygg och flyta.

Eller möjligtvis där jag inte har några diskussionsämnen på gång, jag tänkte möjligtvis fortsätta att studera det där pyret som vill bli stor och stark som alla andra (AB kultur)

Känns egentligen ganska förutsägbart, hela världen är full av pyren som vill bli stora och starka, en tiomiljonerdussinvara om man säger så. Sveriges vanligaste nick, eller världens äldsta yrke om du så vill..

"Men du då, vad vill du bli när du blir stor?"

"En magiker, elitist och icke en del av systemet, käre bror"

Skriv något bra själv dåh..

En egen bok med titeln "Den panikartade vägen ut ur systemet eller översättningen av TSW, compleat witch or what to do when virtue fails, översatt, vad göra när ditt järnrör gått itu?

Det gick av under en magisk duell med pyret, och på den vägen är det, ja...

Första översatta kapitlet; Learn to be stupid, min egen favorit. Med humorn som vapen.

Hmm, den borde väl handla om ockult filosofi, värdenihilism och magi skulle jag tro. Nej, det finns inga pyren som har en huvudroll mig veterligen.

Det är alltid intressant att hitt något som drar igång ens vidgade medvetande, inte nödvändigt för utvecklingen alla gånger, men ändå intressant..

Därför snöade jag in på artikeln.







 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards