Ensparkibaken

Alla inlägg den 13 oktober 2016

Av maricici - 13 oktober 2016 23:00

"den romantiserade bilden av landsbygden"?

Ursäkta, men jag fattar inte vad som menas med det.

Jag har liksom aldrig sett den titta fram, utom möjligen i något homestylingmagasin.

Och deras syfte är ju inte att beskriva livet på landet utan att visa upp den och den speciella heminredningen i en autentisk miljö.

Rustika bondekök (i fransk stil) och shabby chic är inte helt ute ännu.

Ah, men nackdelar då?

Tänker och tänker..

Kan inte direkt komma på någon.

Att helgnattbussarna från stan har slutat gå?

Att det är dåligt med bussförbindelser övht?

Det är sånt man lär sig leva med.

Att det vackra ljuslyktearrangemanget kommer att snöa över förr eller senare i vinter?

Sånt händer.

Sorry, men jag har faktiskt inget att visa opp.

Det är kanske som med mina barn, vissa tycker att det ser jättejobbigt ut men det är så att det är vad man kallar "normaliserat", familjeliv, inte värre än att ha vilka andra barn som helst för den som lever med dom.

Allt har liksom ätits upp av ett normalt vardagsliv och man funderar inte ens på saken.

Annars har jag bara snöat in på en tidningsrubrik idag och det är "Dom onda clownerna"-nu även på en ort nära dig såg jag. Eller när och nära, det var någonstan söderut som dom dykt upp och viftat med knivar åt någon.

Läset också en USA-delning där man antog att det berodde på att hela USA var en enda stor cirkus just nu.




Av maricici - 13 oktober 2016 12:00

Började med två upphittade skåpbilar utanför grannens och stre karlar som klev ur, tittade på huset och tittade upp iluften.

Och bara läsglasögonen har man så regnumren inte syns, det är ett grönt helsicke att bli gammal.

En av dom såg i alla fall ut som sambon på långt håll så okej tänkte jag, det är väl servicebilen som kommit extra tidigt för att fixa värmepumpen.

Sambon kom i alla fall in genom dörren och kvar stod hans tvillingsiluett, nåja, han hoppad in i bilen och försvann.

Frågade vad som händer hos mina rara grannar egentligen, dom är ännu äldre än vi och kan inte försvara sig   

Karlarna hade i alla fall hejat på sambon och såg ut som dom gått fel.

Ah ja, måste dra igång grannsamverkan hur som helst..

Satte igång smskedjan och gruppansvarig kom åkande från sitt jobb för att titta till grannarna.

Skickade meddelande på FB-anslagstavlan med brasklappen min magkänsla kan ha fel -

och det hade den lyckligtvis. Det var bara några hantverkare som var i farten.

Inte vår-han ringde mitt i alltihop och meddelade att han skulle bli ett par timmar försenad.

-Du kommer väl idag?

Mitt andra ängsliga pip för dagen. Inte vid tanken på att jaga inbrottsstjuvar, men däremot att stå med den där långa näsan och en naturlig förklaring. Man känner sig alltid lika obekväm och det är det värsta med grannsamverkan. Kan inte hjälpas, man kan inte nöja sig med att TRO att allt är okej.

Inte orolig för den kommande vintern med bara vedeldning i braskamin utan för att mina cirklar ska rubbas denna planerade dag. Lustigt hur irrationellt man kan fungera.

Och så kom telefonsamtalet om att 30 kg nötkött var på ingående, paketerat och klart och märkt med styckningsdetalj.

Har just klämt in det i lilla frysen med lite pusslande.

133 kr kg som jag precis ska lägga in betalning på. billigare än på "boa" då det är blandade bitar, allt från kokött till färs, fransyska och oxfile till samma pris.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards