Ensparkibaken

Alla inlägg den 5 december 2016

Av maricici - 5 december 2016 00:10

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24041531.ab


Vi fokuserar på det positiva, när jag lämnade sidan i går kväll stod det 7000-142 till kärleksbombarna, och nu ser jag att dom dragit ifrån med hela 20 000 röster mot 200.

Plockar med mig den vackraste kommentar jag läste från en anonym dam;

  "Alla barn är vackra barn-låt 1000 lucior lysa!"  

Och sen så kommer jag bara att tänka på min syster 3 när hon var i 3-årsålder och moder natur vägrade sätta fart på hennes hårväxt. Hon misstogs ofta till sin egen stora förargelse ofta för pojke och det fattas bara att det hade diskvalificerat henne som lucia också.     Vidare så var medlemsantalet i gruppen #jagärhär uppe i 30 000 när jag loggade ut nyss och alla haters och andra kritiker har redan fått sin puss i pannan så dom behöver vi inte avhandla vidare.

Annars så tror jag att jag ligger ofrivilligt lågt eller så, med det medlemsantalet så brukar det mesta vara kommenterat och klart när jag dyker upp.


Men det har hänt annat i dag också. Jag har fyllt år och fått kaffe och smörgåstårta på säng av sambon, eller rättare sagt som en överraskning på köksbordet när jag klev upp, efteråt har tillkommit en massa FB-grattis på profilsidan, ett grattis-mms, ett par telefonsamtal och ett paket av en ungdomsväninna. Och det vara bara 56, undra hur det ska bli när jag fyller 60?  

Annars har jag bara slappat idag, min födelsedagspresent till mig själv.

Och i morgon börjar en ny vecka och yngste grabben kommer hem. Fick ett mms av honom och hans assistent också, han var färdigklädd och discofin och kläderna passade precis.


Utanför är det plusgrader och en typsik Decemberblåst med friska vindar

och

En av mina favoritsångerskor får avsluta kvällen med en av mina favoritlåtar:



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards