Ensparkibaken

Alla inlägg den 18 februari 2017

Av maricici - 18 februari 2017 11:45

så vet jag inget alls, jag anlände alldeles nyss för den som efterfrågat #jagärhärs medverkan. Har sagt det förr, att man själv väljer ett ämne som man är insatt i eller ligger en varmt om hjärtat och i veckan har jag ägnat mig åt

a) Barnet som väntar barn, en artikel i Barometern/Kalmar, b) Beslöjade ministrar på statsbesök i Iran och c) vadan dessa påhopp på Zara Larsson. Med andra ord religions och kvinnofrågor och en rikigt lättsam vecka med ganska okej diskussionsklimat trots allt, och trollfabriker som bara skymtat förbi i vänstra ögonvrån.


Och så MoDo,s katatstrofläge där man riskerar att halka ner till nästa grupp. Ja, det var dit jag försvann privat alltså och stämmningen var så där, eller så här   rättare sagt. Där vi borde rycka upp oss, men vet inte vart vi ska ta kraften ifrån  Ligger man sömnlös och funderar över något så är det om det möjligvis gått troll även i Fjällräven Center där hissen bara fortsätter nedåt i en rasande fart.

Och så vaknar man till den äldre grabben som påstår att vi kan glömma både tomtar och troll till nästa fredag, då hans bortavecka börjar. Vi har annat att sköta, disk, sopsortering, tvätt, köpa lördagssnarr och så vidare. Jag hann slå upp DN-bilagan och dricka en halv kopp kaffe innan kontraordern kom.

Och sambon är inte att räkna med i  helgen, han håller på att fixa en bil inför ombesiktning i utbyte mot två omgångar kanelbullar, fyra hårklippning fördelade valfritt inom familjen och en valfri chaufförstjänst.





Av maricici - 18 februari 2017 01:21

           

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards