Ensparkibaken

Alla inlägg den 6 augusti 2017

Av maricici - 6 augusti 2017 15:14

Att "Emil har supit sig full och slagit ihjäl alle hönsa"

Citat Krösamaja, från filmen Emil i Lönneberga..

Ah, det gällde Anders Borg förstås och jag säger ingenting..

Alla vet inte detta men man behöver varken fria eller fälla för än lite mera fakta framkommit än än okända källor..

Och till dess så tänker jag släppa saken och gå vidare med mitt liv.

Ingen mera oxdans i kommentatorsfälten från min sida.

   

Fredagsbilderna på grabbarna som fick ta en omväg över grannarnas gräsmattor på grund av vår uppgrävda infart. Men nu är dom färdiga med fibergärvningen runt vår tomt och vi kan ta oss fram som vanligt.

Undrar för övrigt varför jag ser så sammanbiten ut på en av bilderna.

     Och bilderna på en tornfalkshona med juvenil avkomma, fångad i ett träd faktiskt ganska nära oss.

I går hade vi gäster här hemma men dessvärre inga bilder. Annars så fixade vi bilar, pratade och käkade kyckling jacob (grabbarnas val) och ris, alt ungersk köttfärssås för den som inte gillar frukt i mat (bl a dottern)

Personligen så  Älskar jag frukt i mat, något som vissa påstår är ett perverst drag. Om vi nu ska erkänna alla våra brister.

 


Av maricici - 6 augusti 2017 13:43

   Mamma 13/10 1933 - 6/8 2014

  

Mina föräldras hem mellan 1973 och 2011, då den sviktande hälsan tvingade dom att flytta till äldreomsorgen.

Trädgården; Mamma älskade blommor och drev upp varje ettårplanta för egen hand.

 

Var lade jag bildmappen med scannade foton? Borta!

Hittade i alla fall BB-fotot från Nya Norrlands välkommen till världen 1973.

Mamma, pappa och yngsta syrran, numera Sundsvallsbo och mamma till två egna små.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards