Ensparkibaken

Alla inlägg den 25 december 2017

Av maricici - 25 december 2017 12:52

Så här snygg är man under förberedelserna, men dom som slapp få hår i maten klagade inte.  

 

Julklappsutdelningen

 

Den äldre grabben var glad; han fick sina önskade potatischips. Jag var glad, jag fick en fin axelvärmare.

 

Yngste grabben var glad, han fick en massa paket.

 

Katten var glad. Hon fick hem sin bästis till jul.

 

Jag var glad, jag fick en fin jordglob. Mindre glad så här efteråt åt mitt självvalda julröda läppstift, jag ser ut som hon Nemi.

 

Dottern var glad, hon fick ett fint paket av grabbarna innehållande dubbel dos hårshampo och hårbalsam.

 

Och sambon var glad, han fick en fin whiskeykaraff med tillhörande glas.

 

Dukat för det avslutande julfikat.

Ur yngste grabbens bokhylla. Girlangen, kistan och elefanten har han skapat själv på pysselgruppstimmarna.

  

Av maricici - 25 december 2017 12:05

Julmys 1  

Julmys 2

   

Julmys 3

 

Julmys 4 

Av maricici - 25 december 2017 01:18

Sitter uppe ensam med den traditionella nervarvningen efter en julafton med fullt ös från morgon till kväll.

  Alla fyra barnen har varit hemma samtidigt, tillsammans med sambos och svärföräldrar  

Ätit gott från ett traditonellt julbord, umgåtts och delat ut våra julklappar och som bonus så tittade syster ett och systerdotter in som hastigast efter ett julfirande någon annanstans.

Grabbarna var som vanligt euforiska över sina paket. Dom hade önskat sig mycket godis och godis fick dom så det borde räcka till tjugondag knut. Ah ja, dom fick annat också, bl a ritblock, tuschpennor, snygga monogramhanddukar och var sin fotoförstoring på canvasduk föreställande dom själva..

Och så nedvarvningen med den traditionella nattmackan, tog vad som låg närmast, den sista biten leverpastej på rejäl skiva vörtbröd. Och ett glas av sambons dressertvin till efterrätt.


Jo, jag fick paket jag också, bl a av mina barn; Et guldglittrig sminkväska med matchande nagellack och ett par fingervantar av grabbarna, ett smycketset i silver; halskedja med änglaberlock och tillhörande brorsch av äldste grabben hans sambo och en beige satinmorgonrock med mjukt microfiberfoder av dottern    

Och av äldste grabbens svärföräldrar; en fin jordglob med belsyning och så en presentkartong med EdT spray och myskolja av sambon.  

Syster ett kom som en överraskning med hemstickat; en värmande schal med matchande torgvantar av ylle, att använda som plåster på artrosen, och halleluja, en form med fatost  

Och nu väntar stora slappisdagen med pyjamas till eftermiddagen, jeans och tröja, uppstekt potatis och revbensspäll till middag och ris a la malta till efterrätt.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards