Ensparkibaken

Alla inlägg den 16 januari 2018

Av maricici - 16 januari 2018 14:15

Inte för att jag haft bloggtorka utan för att inspirationen aldrig gått i synk med lediga tillfällen. Efter kl 22:30, tvärstopp-loggar in lite håglöst och kommer inte på vad det var jag ville ha sagt tidigare på dagen. I går; slötittade på en sida som hette häxans något, en sida om vit magi.. Vilket fick mig att önska att jag var mera esoterisk och mindre pragmatisk så jag haft åtminstone lite utfyllnad att skriva om.    

Sedan gav jag upp och gick och hembygdsforskade runt ett fotografi av okänt datum. Sen surfade jag till Tradera för att leta efter gamla pressbyråkort. Och ja, det är kul att hembygdsforska via gamla dokument och se hur nuvarande tätorter växer fram bit för bit. Kul på samma sätt som att lägga pussel-eller lösa korsord.


Och så kom det utlovade busvädret; kraftig blåst under natten och i dag men det kraftiga snöfallet har vi sluppit hittills i alla fall. Däremot var det regnigt och halt längst länsvägen läste jag på en av nätets anslagstavlor; vad händer i den och den byn?...

(jag är medlem i flera för att hålla mig riktigt uppdaterad) Skönt att jag inte ska ut idag( om man inte räknar någon kilometer för att fylla på mejerivaruförrådet) men sedan kom jag att tänka på att grabbarna ska hem med taxin.   Men dom har väl hunnit sanda innan dess -  förhoppningsvis.

Och jag tänker inte ta upp det där om folk som påstås klaga på allt, senast det begav sig för många herrans år sedan så slutade med raljerande "ja, man ska inte klaga" som svar på allt. Det är så skyddat och puttenuttigt att bo i någon av norrlandsregionerna för där har dom nada problem (sägs det), ja men tacka för det, man ska ju inte klaga 

Nej,   sånt glädjer bara popcorn och cola läsarna, iofs ska man inte missunna dom, läs; mig själv emellanåt den glädjen men vissa saker känns för seriösa för att tramsa bort. Så jag nöjde mig med att sätta en tyst trollvarning på ett nick och försvann ljudlöst i natten.


En gammal låt, (apropå hembygdsforskning). Men nädå, Janis Joplin R.I.P  håller än i dag:

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards