Ensparkibaken

Alla inlägg den 17 januari 2018

Av maricici - 17 januari 2018 01:00

Kom äntligen på vad yngste grabben menar med julmat, det var inte maten som var det viktiga utan den tillhörande julmusten.   Och jag kom av en händelse över 4  petflaskor (10 kronor flaskan) på säsongsutförsäljningen i dag, det får räcka så. Och sedan var det slut på julen för denna gång. Sa jag till jag hittade en massa barr från den utslängda granen under mina sockar. Kom på att dom brukar ha en förmåga att göra sig osynliga när man dammsuger och det sista brukar krypa fram runt midsommarafton någon gång.


Fixat middag (torskgryta och potatis) och tvätten på samma gång, och brände smöret i pannan som en påminnelse om mina begränsningar. Hjälpt grabbarna att göra kväll, surfade runt lite och satt trollvarning på den kommande globala apokalypsen som jag varnades för. Bläddrade i en tidning där man rekommenderade ett 72 timmars krisförråd. Har för övrigt ett litet förråd hemma men det är avsett för moder naturs förtretligheter i första hand.

 Fick ett infall och kollade Flashbackrubriker; "Vad är den ökade censuren tecken på"? Förmodligen att slutet är nära, åtminstone enligt det troll som försökte invardera min hjärna-gören bot! Gören bättring!   Tittade på den stora tråden om min gamla grupp jagärhär; men herrejösses ni behöver inte skicka FRI på dom, så långt har det inte gått.   

Undrar om den där stora konspiratrionsteoritråden är på riktigt och går vidare till Twitter..

Får in CNN i flödet; "The US Air Force has deployed six nuclear-capable B-52 Stratofortress bombers to Guam, according to US Pacific Air Forces, just hours after North Korean state media mocked President Trump's "nuclear button" tweet as the "spasm of a lunatic"

Apocalypse now. Lyft blicken från jagärhär och se er om i världen!   

Under tiden har grabbarna vaknat och gjort en sväng; en sista koll att allt står på rätt plats för den ene och rita färdigt teckning för den andre.

Tittar till mr Presidents tweets för att pejla läget, men än så länge är det lugnt, åtminstone på den utrikespolitiska fronten.

Har för övrigt en mixad kontosamling som jag följer då man blir lätt uttråkad av att bara ha sina egna åsikter i flödet och där ingår bl a Donald Trump.

Tittar på klockan och ser att det börjar bli sent. Loggar ut. Ännu en dag har gått och en sida till i boken är fulltecknad.


Nattmusik:



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards