Ensparkibaken

Alla inlägg den 25 januari 2018

Av maricici - 25 januari 2018 01:15

och konstaterar att någonstans måste det ha varit bättre förr med käcka utropstecken som Rösta på Gösta och Rösta ungt Folkpartiet varvat med budskap som decentralisera och solidaritet. Budskap som rösta på oss så ska ni få det och det.

Valupptakt 2018 på nätet; Klaga på varandras valaffischer och posta taskiga memes om dina politiska motståndare. Budskap som det där laget vill du inte ha in i din bekantskapskrets.

Väck mig när den här mardrömmen är över.

Annars så är väl rätt många väljare som har sina personliga önskemål innan dom tittat på något partiprogram, mig inräknat

Norrland, en självständig stat

vi hoppar över den denna gång, det är rörigt nog ändå.

Men konstaterar att större satsningar på den här landsändan står fortfarande kvar på önskelistan.

Och att det inte håller att proppa in alla i stadsområden och lämna resten av landet tomt..

Allra minst för stadsområdena själva om man får tro bostadsbristen.


Snabbtittade på ett dubbelblurrat inslag från Sundsvall

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/sa-har-det-gatt-sedan-sexkopslagen-borjade-galla-i-grund-och-botten-har-vi-ett-stort-problem

och antar att det inte är några problem att betala böter på plats, inte om man har råd att resa mellan 30 och 60 mil och betala ca 2000 för sex, eller som jag läste i ett annat lokalreportage betala en taxiresa på 2000 kronor till kvinnan och så kanske det dubbla för en natts sällskap.

Det innebär i praktiken att alla konsekvenser uteblir och lagen är helt tandlös.


I övrigt så har det varit en sjukvårdsvecka här hemma och inte mycket att berätta om. Förkylningar och den äldre grabben har fått ett sår i mungipan som blivit infekterat. Ska till distriktsköterskan i morgon för att utesluta svinkoppor och ev få en antibiotikasalva utskriven.

Själv har jag antingen eller, antingen ska jag tillbringa en ledig helg med att läsa ut en tungrodd bok med engelsk text eller också ska jag sjukvårda.


Lite musik på det:



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards