Ensparkibaken

Alla inlägg den 31 januari 2018

Av maricici - 31 januari 2018 15:38

Troll (Trolling), den korrekta definitionen

Varför jag föredrar den Svenska: Den sociala upplevelsen en trollare brukar framkalla ser ut så.


 

Varning för troll

 

Så kan man också se det

 

Busted Troll

 

Min barndoms troll

Av maricici - 31 januari 2018 07:56

Den äldre grabben är smittfriförklarad och har åkt iväg nu på morgonen, men nu är den yngste sjuk istället. Upptäckte 3 blåsor i grupp på ryggen och ett sår på ena armbågen i går kväll. Så här sitter jag, trött; den äldre grabben tycker det är öken att vara sjukskriven när man känner sig frisk och är glad över att få komma igång. Så han har varit uppe var och varannan timme i natt och frågat om det är morgon, därav tröttheten.

Kallt kaffe; Nåja, jag glömde bort kaffemuggen och bryggaren har automatisk avstängning.

Iförd pyjamasbyxor med Nalle Puh motiv nu på morgonen (en julklapp från grabbarna) och väntat på telefontid till distriktsköterskemottagningen. Just nu väntar jag på att dom ska ringa upp.

Riing, riiing.. Hon tror mig, bara egenvård till att börja med.. Yngste grabben undrar detsamma som den äldre, vad är det för nymodigheter att man ska vara sjukskriven för ett litet sår? Och inget motionssim i morgon då?  

Men han tänkte i alla fall passa på att ha sovmorgon.




Av maricici - 31 januari 2018 02:08

  Bara en post till några nätstollar som tyckte vi borde dyrka Ingvar Kamprad som en gud.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards