Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 9 mars 2018

Pizzapremiär

Av maricici - 9 mars 2018 00:15

   En kryddstark Azteka från nyöppnade Elsas som fick godkänt med 5+ och ändå jobbade dom under press med massor av premiärgäster som stod i kö. Och ändå slog dom upp portarna för två dagar sedan så det här ser ut att gå bra. Den äldre grabben hälsar att hans hamburgertallrik var också godkänd med 5+,  god köttbit med fräsch sallad och ett jättesmarrigt varmt bröd.


Apropå inlägg tidigare år så har internationella kvinnodagen passerat och som vanligt saknar jag en lång och eftetänksam text att publicera på sociala medier, Mary Wollstonecraft fick en retweet och Fatemeh Khavari den andra.

Uppmärksammande att vi fått en ny jämställdhetsminister och att hon pratade om LSS. Och som jag skrev så handlar LSS om just jämställdhetsarbete, att kunna delta i samhället på någolunda lika villkor. För både kvinnor, män och barn..

I fallen som varit omskrivna handlar det om rätten att kunna andas utan att hjälp ska ifrågasättas.. Det är lite så man baxnar, va? Vidare om vuxna och arbetslivets tillgänglighet och det var bara två exempel på jämställdhetsfrågor som kommer upp..


Och till sist så kom The angry feminist pin-up calendar upp.

Jo, jag har beställt och fått hem mitt exemplar och det gick överraskande snabbt.

Den hänger uppe på väggen ovanför mitt databord just nu; månad tre; i tvättstugan..

Och ja, jag tyckte det var snygga bilder..

Jaså, det tyckte inte du Erwin?

Nåja, man kan ju sällan producera något som passar alla.

Smakprovsbilderna?

Bild ett; vet inte hur många av er som är sammanboende men så där kan det se ut i sängen ibland när man vaknar på morgonen, eller kunde i mitt fall. Vissa kvinnor har så rikliga menstruationer att inga skydd räcker över en natt, eller också halkade nattbindan på sniskan.. Shit happens, you know.


Bild två ska väl föreställa något liknade men placeringen är lite tveksam tycker jag.


Bild tre har undertexten New year me och talar för sig. Vem har inte sett ut så där efter en lyckad kväll på stan någon gång? När det blev svettigt att dansa och ett par törstsläckare för mycket i baren. Eller vi som fick drinkarna spetsade med något i ett obevakat ögonblick. Alltså vi som hade tur, andra har blivit riktigt dåliga och kunde ha dött.

Du sa något om gruppvåldtäkter, det enda problem vi har och där kan jag inte hålla med va..


Bild fyra, aj då där kom den. Sexistisk, jaha.. Men om scenariot hade varit det omvända hade herrn inte reagerat. Ja där ser man..  Tja man kan ju tolka den lite olika, undertexten Coppertoned ger ingen ledning direkt.. Som ett sexuellt scenario från en BDSM-klubb, eller svartsjuk fru i andra änden kopplet.. Vad vet jag?

Han ser lite kontrollerad ut?

Tja, det kan jag ju hålla med om..

Va?

Jag kallar snart bilden en porrmotståndare föds tror jag..  

Men är han masochist så är det ju hans fria vilja och..

Det finns manliga sådan också, men det framkommer inte så ofta i en komersiella porren, nej.   

Men fråga inte mig om det, jag är på sin höjd en liten larvig vaniljdominant som aldrig orkar förnedra någon.     


Den sista då; hate mail and bubbly lämnar inte mycket över åt fantasin.

Möjligen en bra dag på Twitter då ingen lyckats få in en fullträff på sina kontaktförsök.

Men så finns det ju andra bilder, Juli har en rar bild på två nakna damer med var sin stickning.

Som sagt var jag tycket den var ett bra köp.



Avslutningsvis så har jag inga direkt feministiska låtar på repetoaren; så jag väljer en med den här rätt så kaxiga damen:


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards