Ensparkibaken

Alla inlägg den 2 april 2018

Av maricici - 2 april 2018 22:41

och vad är mitt bidrag?; oj då, det missade jag nästan.  

Det är sånt som händer i vardagen hos en autismfamilj. Det praktiska måste komma i första hand och den äldre grabben har varit ovanligt aktiv under dagen.

Tittade i alla fall in på Twitter under #världsautismdagen och fastnade för den här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/stolt-att-vara-annorlunda

Kom just på att det skulle man skrivit upp på listan vad jag är stolt över; att vara annorlunda.


Sen fick förstås Temple Grandin, min första läromästare och inspiratör en röst

https://www.ted.com/talks/temple_grandin_the_world_needs_all_kinds_of_minds?language=sv#t-207583

Ur hennes pragmatiska, strikt biologiska perspektiv, om att tänka i bilder.. Fashinerande att lyssna till och har lett till at jag tänker i bilder när jag kommunicerar med den äldre grabben, ibland tycker jag att man får känslan av telepati.

Annars så ligger jag nog närmast nummer tre i filmen, verbal mind, dom språkliga tänkarna, där man ser detaljer eller ett mönster  nästan på  samma sätt som dom visuella tänkarna..

Och den äldre grabben har svårt att somna efter ledigheten och har några ärenden upp. Bland annat så frågar han efter den sista goda kakan, men med en bokstavlig bild ur samlingen denna gång.

Okej, vi gör väl ett undantag som avslut på påskhelgen.








Av maricici - 2 april 2018 00:31

       

Det riktiga vårvintervädret dröjer men vackert var det i alla fall.

Glad Påsk!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards