Ensparkibaken

Alla inlägg den 13 april 2018

Av maricici - 13 april 2018 20:46

bokstavligt talat alltså. En sån där gång när man tog en tupplur på 45 minuter och vaknar med sova hela natten känsla..

Vaknar av meddelandet att Twitter är fyllt med bilder på knytblusar och att den förväntade kritikerstormen har drunknat i dom. Det var för den delen inte mycket till kritikerstorm, några ströinlägg här och var ihopklämda mellan knytblusarna varav dom flesta såg ut så här;

   Annars behövdes det inte länge för att sätta sig in i att en medlem missbedömt en "kulturprofil" inte bara som man utan också som pålitilig människa och det var alltså den ständige sekreterarens fel.. Åtminstone om man går på djupet med uttalanden som gjorts..

För övrigt så är det glädjande att en gammal möglig institution som Svenska akademien och med den ett patriarkatiskt styre börjar vittras sönder. Missförstå mig inte nu, jag tillhör dom som tyckte både Svenska var ett kul kärnäme i skolan, och så även litteratur. Det håller ens hjärna aktiv och får en att vidga vyerna. Bildning och kultur behövs men ska föras närmare folket, inte vara förbehållet en exlusiv sluten samhällsgrupp..

Och för att svara på en fråga; Vad är patriarkatet för dig?

Svaret är att det innebär ett manligt styre per tradition och inte att den bäst lämpade är kapten på skutan om man säger så.. Möjligen är det orättvist men framför allt ett fruktansvärt inkompetent system.

Därmed inte sagt att kvinnor alltid är bäst lämpade, utan att kompetens avgör.

Fattar inte varför det ska vara så provocerande att den grundbulten rubbas?

Ska någon in med en kompetent ledare så smula gärna sönder mitt brandtal med relevanta motargument..

Inte att a) jag är för gammal för att göra mig på bild, b) jag är för fet för en knytblus och c) mitt hår är vädligt frissigt i nytvättat tillstånd..

Dom tre huvudargumenten är nämligen tecknet på att den ultimata inkompetensen försöker träda in..


Ur en magikers dagbok

daterat 2004

"No creed must be accepted upon authority of a "divine" nature.

Religions must be put to the question. No moral dogma must be taken for granted-no standard of measurement deified. There is nothing inherently sacred about moral codes.

Like the wooden idols of long ago, they are the work of human hands, and

what man has made, man can destroy!"

Anton Szandor LaVey

The Satanic Bible.

The book of Satan II









Av maricici - 13 april 2018 13:20

  

Givetvis kan jag hänga på och stå upp för Sara Danius även om blusen är ca 35 år gammal och från min troende period.

 

Måste säga att jag känner mig mera hemma i min egen arbetsuniform om jag ska stå upp för någon..


Hell Shemhamforash!


Av maricici - 13 april 2018 01:20

åtminstone inte i den här lilla vrån av världen.

Köpt en Majblomma. En krans.  

Med tanke på barnen. Försäljarna alltså.

Så snart det ringer på dörren så förflyttas jag 40 år bakåt i tiden

och minns vilket besvär man hade att bli av med den tilldelade kvoten blommor.

Klart jag ska köpa av er  

Tror jag tar en krans i år också. Och i guld och svart, mina favoritfärger.

Kul  

Och så har jag tillbringat större delen av nättiden med att leta en bröllopsklänning. Avsedd för gäster alltså.

Är bjuden på ett traditionellt kyrkbröllop i Maj.

Kul det också  

Dessvärre så kan jag inte närvara vid mottagningen efteråt,

men vigselakten missar jag inte.

Måste komma ihåg att köpa en bra vattenfast mascara också

  

Det är alltid så rörande vackert när brudparet säger ja till varandra.

Ska i alla fall söka vidare i morgon;

tänker inte sticka ut i svart och guld, utan hade tänkt mig något i dämpat vitt eller gammalrosa.


Spelar för brudparet i natt:

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards