Ensparkibaken

Alla inlägg den 16 april 2018

Av maricici - 16 april 2018 12:15

jag är beroende-av Kavli mjukost med kräftsmak. Min egen specialmacka; Kavli kräftost på rostat bröd toppat med färska tomater. Min favoritfrukost.

Och sen har det varit en rörig morgon, med "hämta yngste grabben på badet, han har kräkts", avboka ett möte, resa fyra mil och hämta, resa tillbaka fyra mil med en yngste grabb som säger att han mår bättre. Och så avboka hans tandläkartid innan det är för sent  

Så jag har inte hunnit läsa några tidningar, har för övrigt inte hunnit öppna en tidning på hela helgen. Den äldre grabben är inne i en aktiv period och det finns så mycket viktigare saker att göra; fixa i akvariet, tömma papperskorgar, diska, åka och köpa gott till lördagsmyset, ha glasspremiär, laga lunch, tjura för att det inte serveras hamburgare 2 gånger dagligen/sju dagar i veckan,

Men jag hittade den här rubriken på twitter där jag snabbloggade in..

https://www.dn.se/kultur-noje/18-kvinnor-kulturprofil-har-utsatt-oss-for-overgrepp/

Och det borde slätas över för att det finns ännu svinigare länder på det här jordklotet?

https://www.dn.se/nyheter/varlden/atta-infor-ratta-for-barnvaldtakt-i-indien/

Ja jag vet, det är så vidrigt att jag bara orkar läsa rubriken..

För den delen tror jag inte på såna "motargument". Det handlar om känslomässiga påtryckingar..

Orkar inte med kolabollar som måste försvara vad som faktiskt kallas en uppdagad hederskultur, like it or not..


Såg också att Karl Lagerfeldt skickat ett litet meddelande till #MeToo

https://twitter.com/rosemcgowan/status/985617210776457216


och fått svar på tal..

Min egen reaktion var väl mest att det är väl inget som borde bekymra honom vad jag vet. Och sedan så kom jag på att det är väl just detta att kvinnors osäkerhet är hans levebröd..

Inte för att jag tror att avlägsnandet av en hederskultur kommer att påverka modeindustrin, men det är ju jag det..

Precis som känslan av nu kämpar dom här såta herrarna och deras försvarare i motvind..


Yngste grabben mår bättre och vill ha lite lunch. Snabbfixar en broccoli och ostsoppa gjord på pulver och så en hård macka till.

Var inte beredd på lunchgäster i dag.

Tror inte det är kräksjukan utan att han hade en massa slem i luftvägarna som ville upp.

Han har varit lite tungandad under helgen kom jag på.

Han har lite risiga luftvägar preodvis-ett arv efter hans mor.

Han blir hemma i morgon för observation i alla fall.

Och sedan kom sotaren, honom hade jag precis glömt men sambon tog visst hand om detta.

Dottern och jag tog hand om katterna som blev nervösa av besöket.

En kille som var här och sotade en gång påstod att dom reagerar instinktiv vid lukten av brandrök.

Och det låter ju logiskt.

Loggar ut och forstätter med mitt vardagsliv.










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards