Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 2 september 2018

Försedd med två paket renskav ur frysen

Av maricici - 2 september 2018 14:37

och ska göra Norrländsk pastasås till middag, inspirerad av förra årets blogginlägg.

Förklarar för yngste grabben att det blir med röd sås.

Resten av familjen; Röd sås?  

Jag; Sitt ner i båten, det här har ni ätit förr!  

Loggade in på nätet och konstaterade att nu är valspurten i gång med frågor om röstsedlar och röstkort och dom sista propagandainläggen postas av sympatisörer till det och det partiet...

Och sedan kommer det stora lugnet att infinna sig-sa jag innan jag drog mig till minnes förra valet och turbulensen runt regeringsbildningen.

Och att jag har fått mitt röstkort, valsedlar från x antal partier i min brevlåda (tittar inte så noga, brukar plocka för mig i vallokalen)  Och att jag röstar på valdagen, det är en speciell känsla att gå till vallokalen, rycka åt sig valsedlarna, gå bakom skärmen stoppa i kuverten och trava fram till valförrättarna med dom. Morsa på folk man känner, se vissa blinka konspiratorisk åt varandra, medan andra konstaterar att nu har dom gjort sin medborgerliga plikt. Och några har valt att förbli en gåta. Och att jag varit där varje gång; första gången 1979 med en högtidlig känsla av att få lägga in sitt veto, och med desillusionerade blankröster 1998, 2002 och 2006.

Och att jag alltid följer valvakan i TV och har bara chockats en gång och det var av en annan valvaka, den inför det senaste presidentvalet i USA.

Och att jag vet hur jag ska rösta;

I regions (fd landsting)s valet; blir nog en outsider med tanke på att inget av blocken lyckats styra detta rätt.

Till kommunfullmäktige; på en gammal kompis (obs! inte på nepotistisk grund)

Och så riksdagsvalet; Tadaaaa; Trodde jag var spiksäker men nu velar jag mellan två..

I värsta fall så kommer jag stå och stirra på valsedlarna med samma beslutsångest som när man ska välja en ny tapet eller fasadfärg på huset.

Och att vi fortfarande inte påverkar varandra inom familjen, det är inte mig sambon kommer att blinka konspiratoriskt åt.

Och att systerdottern har opererat och fixat sin arm, 3 brott på överarmen och en spricka i armbågen.

Hon hade visst hoppat från en två meter hög lekställning landat på rygg och ena armen, kommit hem från lekparken och meddelade att hon brutit armen och skulle vila sig-föräldrar se armen svullna upp och förstå att det är på riktigt.

En reaktion som anstår en blivande elitgymnast tror jag.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards