Ensparkibaken

Alla inlägg den 12 december 2018

Av maricici - 12 december 2018 16:50

och vad hittar vi där? Jo, dom första influensafallen är på gång i Örnsköldsvik och möjligtvis så finns inget vaccin tillgängligt för än i Januari. Rapporter om 40 graders feber en vecka och ett helt arbetslag däckat låter inte speciellt lovande.  

Ska försöka ringa hälsocentralen i morgon och fråga om dom har avsatt något för riskgrupperna och det får bli någonstans mitt i planeringsmötet för yngste grabbens flytt.

Och sen så hittar vi en framröstad budget som kommer att göra mig mer barskrapad än en julgran på trettondag jul.  

Inga fler kommentarer om den just nu, bara att man har rätt att reagera om man missgynnas. Fråga dom gula västarna..


Men något bra har väl hänt i dag också?

Jo då, för en gångs skull så lyckades jag få till både smak och konsistens på schackrutorna som hör till julbaket.

Låt vara att formen blev lite konstig på vissa.  

Och så middagen; En klick äkta smör på rykande varm potatis är en klart underskattad delikatess.  

Och så ska jag unna mig en hockeykväll fast jag egentligen borde fortsätta med julbaket. Om jag nu får sitta kvar på    Tingsryd har ju tuffat fram som ett märklintåg på senaste tiden, så vi får se...


Jo då, jag ska försöka:



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards