Ensparkibaken

Alla inlägg den 18 februari 2020

Av maricici - 18 februari 2020 21:52

efter en helg med 39 graders feber konstant, bestod av en blodig biff, pommes och kryddsmör och så en massa grönt till. Och så en semla till efterrätt. Önskekost efter att ha levt på svartvinbärssaft allena några dagar.


Akutbesök på min knökfulla vårdcentral i går, där jag lyckades klämma in dottern som också drabbats i ett 2 i 1 besök.

Läkaren var ju liksom förvarnad om misstänkt mycoplasmainfektion så det gick bra. Först infektionsprovtagning med bomullspinne i näsan och svalget för att påvisa just mycoplasma, och så en crp för att påvisa akut infektion, då svalg provet analyseras på lab i Sundsvall och svar kan dröja upp till en vecka. Och CRP;n var okej för att påvisa infektion, över 40 hos den ena och över 100 hos den andra (nu missade vi i feberyran vem som hade vilken)  Lyssnade på lungorna, och det lät inte som lunginflammation i alla fall, även om det inte lät friskt. Sedan hämtade vi ut vår antibiotika och köpte mera alvedon, svartvinbärssaft och trocadero medan vi väntade på skjutsen. Och så fick jag feberfrossa igen. Och började må illa i bilen och ropade på en kräkpåse som ingen hittade till att börja med. Efteråt tog jag första medicindosen i ren desperation och sköljde ner med fanta. Och så vila resten av kvällen.

Vaknade vi 4 och det var inte av feberfrossa denna gång. Glad.

Vaknade kl 6 med en temp på 38 och kunde hjälpa den äldre grabben lite. Han glad att se mig på benen igen.

Tog itu med tvättkorgarna, renbäddade och fräschade upp badrummet och sa åt mig själv att ta det lugnt nu, gå inte igång för fort.

Och på eftermiddagen var jag sugen på riktigt mat igen. Hittade ett paket biff i frysen, och lite pommes och kryddsmör på COOP och så lite grönt till.

Jäklar vad gott det var med lite mat.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards