Ensparkibaken

Alla inlägg den 23 februari 2020

Av maricici - 23 februari 2020 19:16

Tror inte det har gått ett år utan att minst en familjemedlem insjuknat i något just denna månad. För två år sedan minns jag i alla fall; snödjup på 123 centimeter, ladugårdstak i kommunen som brakade ihop med jämna mellanrum och påminde om villatakets dödlighet. Och så fick sambon en hjärtinfarkt och blev ambulansad raka vägen till Sundsvall, för kärlvidgning och eftervård. Och så insjuknade den äldre grabben och dottern i 39-40 graders feber och jag tog bilen och körde en mil i snöstorm till vårdcentralen med dom då det lät som dom höll på att hosta ut lungorna. Den gången var det bara ett virus, även kallat säsongsinfluensa.

I kväll:

Ätit hemlagad pizza till middag (capricciosa, calzone och så en med färska tomater och basilika) , sambon och dottern har fastnat framför TV,n och den äldre grabben städar kyl och skafferi med lite assistans. Förpackningar är vända åt fel håll, en del är nästan tomma och det är ingen hejd på slarvet.

Och så förbereder vi morgondagen; börjat skriva i kontaktboken vad vi gjort i helgen och planerar veckomatsedeln ( i morgon, en lätt pastarätt med bl a strimlad skinka och röd paprika) Hejdar mig när jag kommer till fredag och lämnar fältet tomt. Då är det läge för den äldre grabben att insjukna enligt inkubationstiden och om inte så har han sin bortahelg.

Beslutar mig för att inte planera längre än till torsdag morgon med förbehållet, hämta yngste grabben på fredag kväll.

Plockar fram "Nordiska Gudinnor, vardagsmagi för dagens kvinnor" ur bokyllan för vidare inspiration.

OIm den kan ni läsa mera under kategori Biblioteket och Livsåskådning, magi.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards