Ensparkibaken

Alla inlägg den 2 mars 2020

Av maricici - 2 mars 2020 19:48

som får börja Mars månad med ännu en sjukblogg. Inte mycket till bättring under helgen med feber eftemiddag och kväll och en helt galen hosta. Hade i alla fall tid för provtagning på hälsocentralen i dag, det konstaterades att det blivit sämre sedan sist och så fick jag remiss till akut lungröntgen. Därifrån och ner till akuten för vidare bedömning, hamnade på ett isoleringsrum med sluss och försedd med två skyddsklädda, munskyddsförsedda sjuksyrror som tog temp, saturation och blodtryck och ursäktade sig för sin klädsel, men det går så mycket nu..

Antar att det går något som kallas coronavirus som man har beredskap mot. Helt rätt, för dom kan ju inte veta vilka som stapplar in och tokhostar och har vatten i lungorna.

Nu hade jag inte covid-19, utan något med sista prio på skalan för patienter som mår skapligt efter omständigheterna. Blev hänvisad tillbaka till primärvården för fortsatt utredning och fick tag på läkaren och en tid för uppföljning på onsdag.

Personligen tycker jag att det känns lite läskigt att ha vätska i lungorna, men det var visst bara lite enligt min läkare. Och har antagligen samband med den infektion jag haft eller har.


Plus och minus med att vara sjuk

  Fick ligga i sängen och se hela vasaloppet i går. Helt ostörd.

  Den galna hostan som kommer attackvis och varar i sju evigheter.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards