Ensparkibaken

Alla inlägg den 3 mars 2020

Av maricici - 3 mars 2020 22:50

vilket innebär att jag har orkat a) serva en snöskottande dotter med varm choklad klockan 5 på morgonen (ingen av oss kunde sova på grund av min hosta) b)plocka i en diskmaskin, c)skrubba porslinet i dusch och badrum med tanke på den äldre grabbens ankomst (han får inte bli sjuk), och där fick jag ta en lååång paus. Sedan hälsa den äldre grabben välkommen hem och passa på att ta itu med hans och vår tvätt, samt stoppa undan tvättad badrumsfrotte. Och så ut och handla lite med hela familjen på den äldre grabbens önskan. Behövde ändå fylla på med mjukt bröd, spolglans till diskmaskinen och svartvinbärssaft. Gick med nedböjt huvud för att inte smitta någon och morsade med ett kort hej på syster två som stod bakom i kön (hon vet hur det ligger till) Och där tog det stopp. Fick ett galet hostanfall när jag kom hem, bad sambon fixa middag (pölsa och potatis) och lade mig utslagen på sängen.

Kör för övrigt med en lyxdiet på handskalade räkor toppat med körsbärstomat, alfalfagroddar, grönsallad och majonäs och så ekologisk svart vinbärssaft att dricka för egen del, det enda som går ner men nu fick jag ta lite pölsa för artighetens skull.

Den äldre grabben hittade rester av fullkornsspagetti i kylen och undrade om det fanns en alternativrätt?  

Ja, för den här gången då, det är ju välkommen hem i dag.   

Sedan så känner jag att det här med att halvsitta i sängen och glo på TV har förlorat nyhetens behag.

Nu vill jag bara komma upp på benen igen, men vi får se hur läkarbesöket i morgon utfaller.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards