Ensparkibaken

Alla inlägg den 4 mars 2020

Av maricici - 4 mars 2020 22:58

läkare lyssnade på missljud i lungorna och visade mig röntgenplåtarna, dom vita skuggorna längst ner, där sitter lunginflammationen och där är vätskan. Fick recept på en annan sorts antibiotika som jag ska börja med i morgon. Den kolliderade visst med citalopram med hjärtrytmrubbning som effekt och citalopram måste sättas ut under behandlingstiden.

Om utsättningssymtom så stod jag på så låg dos så dom skulle inte bli något större problem. Annars; vad väljer du, utsättningssymtom eller en blivande lungabcess? Tror valet är ganska självklart.

Sedan så är det viktigt att hosta upp skräpet ur lungorna, slarva inte med hostmedicinerna. Och jag har en sån här hemma redan som skall användas för att hålla lungorna igång:

 

https://plus.rjl.se/infopage.jsf?childId=21008&nodeId=40052

 

Sedan så fick jag KOL-medicineringen uppgraderad från inhalation vid behov till en som ska inhaleras var 24;de timme.

  

På apoteket hade man begränsat antalet handspritprodukter man fick köpa, max 5 st. Hade inte tänkt köpa alls, men nu såg det ju ut att hota ta slut så jag plockade ut 4 fickflaskor och ett paket engångsservetter. Och så medicinerna som skrevs ut i dag, tack.  

Och utanför COOP bjöds det på gratis grillad med bröd, och jag hade inte tid för jag måste in och handla innan familjen kom och hämtade mig. Grillad med bröd som är så gott.  

Och så blev det hockeyfest på kvällen med vinst för MoDo mot Tingsryd och förlust för Timrå mot Björklöven. Det ser bra ut inför SHL-kvalet just nu, men än är det inte slut så det är lika bra att hålla tyst.

Och avslutningsvis så vaknade den äldre grabben och hatade sin påse med badkläder som kastades ut ur hans bag och lika fort slog hans humör om till solsken. Antar att han drömt något och vaknat till.

Och vi forstsätter med skilda sovrum ett tag till, inte för att hostan stör sambon men den stör den äldre grabben som ligger vägg i vägg med oss.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards