Ensparkibaken

Alla inlägg den 9 juli 2020

Av maricici - 9 juli 2020 14:53

Sämst för yngste grabben som hade hoppats på att få grilla och bada i sjön när han kom hem och nu har vädret effektivt satt stopp för både det ena och det andra. Men vi hoppas på utlovat uppehåll i morgon så vi åtminstone kan ha en grillkväll.

Men kul har han hunnit ha sedan sist ändå, dom har varit och badat havsbad och så har dom varit till Skogstorpets besöksgård, där den yngste hade äran att pyssla om en shettis

 

 

Fotade av ett fint blädderblock som boendes personal gjort åt honom, därav bildkvaliteten.

Annars så har dagen gått i glömskans tecken; sambon skulle in till stan i ett ärende och jag travade raka vägen ut ur duschen för att skicka med en beställningslista på lite smått och gott och sedan kom en leverans från matsmart.

Efter en halvtimme kom jag på att jag vare sig hade kammat ut håret eller städat upp i duschrummet. Den äldre grabben:  

Förra sommaren skulle han ha fått ett sammanbrott av irritation, så där går det framåt i alla fall.

Men han blir fortfarande väldigt lätt trött och jag funderar på att ringa ett samtal till och undra om vi snälla, kan få besöka mottagningen denna gång?  Och så ser han lite piggare ut, jag ringer inte och så kommer en sämre dag och så går det runt.

Men han blev glad för det var två små påsar chips och två paket miniriskakor i paketet som lastbilen kom med; ett till honom och ett till brorsan.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards