Ensparkibaken

Alla inlägg under augusti 2020

Av maricici - 4 augusti 2020 13:42

Har jag lyckats få en besökstid på hälsocentralen till den äldre grabben. Visserligen ett par veckor framåt då hans läkare är tillbaka efter sin semester, men ändå en besökstid. Och jag återkommer om andningsbesvären blir akuta under tiden.

 

Har funderat själv och googlat fram och tillbaka och det närmaste jag kommit är medicinbiverkningar som dyspne och hudutslag. Försvårat av att den nya medicinen sattes in strax innan hans luftvägsinfektion som inte blev närmare undersökt på grund av cornonapeaken som pågick just då. Har i alla fall uteslutit Covid-19 på grund av att ingen annan i familjen insjuknat efter honom, och precis som läkaren gissat på mycoplasmainfektionen som jag, den yngste och dottern hade ett par veckor innan han blev sjuk.

Men han är vid gott mod i alla fall och i morgon ska han tillbaka till DV på särskilda skäl och träffa sina assistenter.   

Och undra var alla andra där har tagit vägen.  

Och själv planerar jag in åtminstone en motionstimme per dag innan han är åter vid 15-tiden.


Att göra i dag:

Ringa hälsocentralen

Ringa chefen och dubbelkolla tider

Ringa taxibolaget och meddela tider

Säga upp bekantskapen med ett andelslotteri som bara står och drar pengar, hade 2500 i vinst innestående som ska betalas ut. Tack för det.


Ringa miva och anmäla en extrasäck sopor denna gång, blir alltid extra i Juli då alla är hemma.


 


Av maricici - 3 augusti 2020 23:52

    Ny perenn favorit.

Inte alls så kinkig som jag läst om, utan den ser rätt självgående ut.

Lite extra kogödsel och vattnat vid torka är det enda jag gjort.

Det lustiga med den är att kronbladen tar tid på sig att utvecklas, och det som syns på bilden är alltså inte utblommat utan nya knoppar.

Av maricici - 1 augusti 2020 13:53

Hoppas att juli tog allt regnande och att det blir lite fler soldagar denna månad.

Att det har bara blivit tre baddagar kan jag ta med ro, men nu är det så att min tomatkart behöver lite sol för att bli sådär röda, saftiga och ätbara. 

Däremot växer pepparmyntsplantan som ogräs. Funderar på att torka lite och blanda i te och julkolan men vi får se hur det blir med den saken.

Av maricici - 1 augusti 2020 13:44

Då blir det pitepalt till middag

   

 

Med massor av fläsk inuti och lingon och smörklick brdvid.

Finns däremot inga fler bilder på oss i den här serien. Antar att vi gått i paltcoma.

Av maricici - 1 augusti 2020 13:33

   

Hem till sitt eget LSS-boende efter att vi fått rå om honom i 15 dagar sammanlagt denna månad.

Precis som det ska vara.


Men lite separationsångest har jag nog denna första dag och detsamma har hans äldre bror som bara vill ligga på sitt rum och vara ifred.

I går förmiddag kom ett plötsligt åskregn och överraskade oss

 

Regnet vräkte ner och överröstade nästan åskknallarna och grabbarna tjoade och tyckte det var jättehäftigt.

Och  dag är det helt tyst.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards