Ensparkibaken

Alla inlägg under oktober 2018

Av maricici - 31 oktober 2018 14:51

bara för att sondera terrängen än så länge. Hittade 3 jobb som personlig assistent (ett där manliga sökande har företräde och två i var sin ände av storkommunen med minst 1 timmes restid) och så ett jobb som lustkonsulent, homepartyn med sexleksaker och annat lusthöjade. Iofs så är jag inte den som är buskablyg men vart hitta kundkretsen?

Men här då, diskare på Pinchos..Men det jobbet såg redan ut att vara tillsatt..

Pizzerian i grannbyn söker kock med svensk husmanskost som specialitet. Iofs men man kanske kräver kockutbidlning?

Studerar vidareutbildning högskolepoäng, tittar ut på Novembermörkret som kom ett par kalenderdagar för tidigt och konstaterar att det finns tid kvar..

Till arbetsmarknadens förfogande först i skiftet Februari/Mars 2019..

Av maricici - 30 oktober 2018 16:19

  I dag på förmiddagen, snön har börjat falla. Nu regnar det på alltsammans och till i morgon är den nog borta.

  Föredrar dom styckförpackande skumtomtarna, dom är alltid pinfärska.

Och nu; skumtomten är borta..

Jag; Vart då?

Svar: Den ligger i den äldre grabbens mage.

Hade sparat den till kvällskaffet, men stor sak i det.. Den äldre grabben blev på ett strålande humör.

Ska inte fira halloween i år så det blir skumtomtar istället. Grabbarna är borta över helgen (om dom får vara fortsatt friska) så ingen orkar göra sig besvär.

Hade ju beställt två böcker för en tid sedan som jag kanske äntligen får tid att öppna.

 


Av maricici - 30 oktober 2018 16:13

   

 

Nu är det mörkt ute och extra mörkt på bron. Lampan i utebelsyningen drog sin sista suck i morse. Kräver en speciallampa som finns på Claes Ohlssons 4 mil härifrån. Sambon skulle fixa en i morgon, han hade ändå ett annat ärende in till stan. Han hostar fortfarande men har i alla fall varit till läkaren och uteslutit lunginflammation. Bara en virus, en jäkla envis virus som vägrar lämna in helt både hos sambon och yngste grabben.



Av maricici - 29 oktober 2018 08:49

   Och ute har ett vitt frosttäcke lagt sig. Ingen snö här men det är lugnt, vi hinner nog få snö så vi blir trötta innan vintern är slut..

Båda grabbarna har åkt till sitt DV för första gången på länge och nu hoppas vi att deras förkylningsperiod är över för den här gången. Det var -10 kl 6 och jag pockade fram deras vintermössor. Den äldre grabben städade undan dom och lade fram kepsarna igen. Jag stoppad ner dom i deras väskor som ombyte. Den äldre grabben plockade upp sin och lade den prydligt i sin möss och vantlåda. Jag gav upp och så kom taxin..


Av maricici - 29 oktober 2018 08:45

 

Av maricici - 26 oktober 2018 14:46

har varit på apoteket hjälpt den äldre grabben att hämta ut ögondropparna han fick mot sin långdragna ögoninfektion. Det var kö inne på apoteket och han klarade en lång väntan bra i dag. Efteråt gick vi in på pizzerian och köpte en hamburgare att ta med oss hem. Kom på att jag inte hunnit äta frukost så jag köpte en stor salladsbulle till mig själv.

 

Fylld med mozarella, räkor, skinka, sallad och dressing. Delade den med sambon då jag inte orkade hela.

Sedan skulle den äldre grabben ha sina ögondroppar. Det gick sådär..

Dom hamnade överallt utom i ögat och det ska droppas varannan timme i dag.

Och nu väntar vi bara på den yngstes ankomst och sen ska vi fria en lugn och stressfri helg för första gången denna månad.

  

Första selfien då; slog på självutlösaren och vågade inte titta.

Av maricici - 25 oktober 2018 00:45

efter att ha harklat upp något som inte ska beskrivas, ringde upp hälsocentralen och beställde en akuttid och fick en kl 10:00.

Åkte iväg till hälsocentralen i grannbyn, (bara fläckvis frosthalka) betalade i kassan och gick in för att berätta om mina problem. Läkaren tittade i halsen med något som lät som *ryyys* och antog att det behövdes en kur antibiotika och så tittade han i öronen och konstaterade att det ena var drabbat.

Gick in på apoteket för att hämta ut medicinen, märket fanns tyvärr bara hemma i vattenlöslig modell om det gick lika bra? Antar att det t o m kommer att gå bättre sa jag och slog till. Och så skulle det vara ett paket alvedon 500 mg, receptfri hostmedicin till sambon, mera bafucin och så något gott till den äldre grabben. Det sista inhandlades på ICA Nära, ett stycke sockermunk och så 4 kg potatis (till alla)


Ingen selfie men folket ute på grannbyn ryggade inte förskräckt tillbaka i alla fall.

 

Kväll

Söndagsmiddag mitt i veckan, porterstek med den goda såsen med kokspadet som bas, potatis och kokt grönsaksblandning till (bondbönor, morötter och blomkål)

Den äldre grabben stod i kokvrån och förde oväsen över något,

yngste grabben såg plågad ut av oväsendet och tog avslutningsvis sin mattallrik och muttrade om att äta i ett annat rum.

Den äldre grabben blev stilla som ett tänt ljus när han försvann.

 - Hörru, du stressade väl inte lillebror med flit?   

- Que?   

Gick ganska bra att äta, funderarde över snabbverkande antibiotika tills jag kom på att jag tagit en alvedon innan maten. Iofs var jag mest ute efter den himlagoda såsen med potatis till.

Och så har jag begärt att få lägga mig och vila och se hockey på TV;n.

Man blir trött av ont i halsen sa jag till den äldre grabben.

Han nickade att han förstod.

Somnade ifrån första perioden, men det gick ju bra ändå, vinst med 3-0 satt bra efter dom två senaste bottennappen.

Tittade på nyhetsappens aviseringar och såg att dom fått in två till på listan som bombhotats, förutom Barack Obama och Hilary Clinton; George Soros och så CNN news.

Men den här gången kan dom väl inte skylla på muslimerna i alla fall, det är ju en lista som man förknippar med helt andra gruppers antiverksamhet om man säger så.

Jaså det kunde dom?

Sociala medier alltså..  

 

Kliver upp, hjälper grabbarna i säng och avslutar kvällen med varm svartvinbärssaft.

Har snart testat alla symtomlindrande huskurer som finns för onda halsar.

 


Av maricici - 23 oktober 2018 23:35

och läget är i det närmaste oförändrat. Fick i alla fall i mig lite pulvermos till middag med hjälp av en värktablett och milt våld mot svalget, sambon hostar något förskräckligt och vägrar ringa hälsocentralen. "Är ju bara förkyld, för tusan!"

Men som jag sa till honom så är han inte vanlig, han äter nämligen Methotrexate en bromsmedicin mot hans RA och den sätter ner immunförsvaret en bit. Förra gången ha var bara förkyld hade han lunginflammation..

Och den äldre grabben är rastlös, så där rastlös som man bara kan bli när man bara har lite skav i ögat och måste vara hemma. Men den nya torktumlaren fungerar bra i alla fall och ändå hann jag inte testa smart touch funktionen, jag ladda hem appen i går, registrera tumlaren i dag och sen tyckte den äldre grabben att det gick för långsamt med att läsa instruktionsböcker. Vi körde den som vanligt. Sedan inventerade vi kyl, frys och skafferi. Hittade; 1 kg högrev utan ben, 1 flaska svartvinbärssaft och ett par flaskor porter så nu blir det porterstek till middag i morgon. Får väl köra min portion i mixern eller nåt.


Blir fortfarande ingen selfie men har i alla fall normalbegåvad förkylningsklädsel med vit t-shirt och svarta mysbrallor.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards