Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 5 april 2023

Läkarbesöket gick okej

Av maricici - 5 april 2023 17:22

Som vanligt inga synliga förändringar på EKG, men hon tog i alla fall en massa prover som jag skulle få svar på senare.

Och hyfsat ljud från lungorna och t o m vilopuls (80) och syresättning (96) var okej.   Vet inte vad det är med mitt hjärta och läkarbesök men det stabiliseras alltid i god tid före besöket.  Hur som helst så såg hon över mina mediciner och konstaterade att Bricanyl inhalationen som jag använder före något ansträngande kan ge snabbare hjärtrytm. Fick någon ersättning som heter Braltus som är långtidsverkande som ska inhaleras en gång per dygn och så fick jag recept på betablockerare att ta till natten.


Och annars så lunkar det på som vanligt; äldreboendet där jag vikarierar hotas av total nedläggning, barnsjukvården och förlossningsvården vid sjukhuset stängs tillfälligt på grund av läkarbrist, slutna psykvården i Sundsvall skriver ut patienter med hög suicidrisk med hänvisning till att dom mår bra av att fira påsk med släkt och vänner och en psykolog förklarar läget för en annan patient; läkarna kör sitt eget race, dom lyssnar vare sig på patienterna eller annan personal.  JA, psykologen har erfarenhet av tidigare fall där det inte fungerat alls som läkarna sagt.

Men det är väl som vi patienter brukade säga i rökrummet på tidigt 90-tal: "Doktorn var sjukast av oss alla"  


Hoppas verkligen att han tar sitt förnuft till fånga och låter sin patient få professionell hjälp som hen behöver, annars får jag ställa upp som suicidvak plus att jag har grabbarna hemma fredag-söndag. Och så går jag på jobbet på måndag kväll och ska jobba fyra nätter så en barnfamilj får sitt efterlängtade påsklovsledigt.

Vem sa att pensionärslivet skulle bli händelselöst?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards