Ensparkibaken

Alla inlägg den 30 april 2023

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL kompisar i ryggen via Facebook.  

Trodde inte jag skulle säga detta men jag känner redan en viss saknad efter HA, speciellt Björklöven. Visserligen har vi Timrå att möta nu men löven är alltid löven. Och så ska vi se vad syster tre gör nu med två hjärtelag på samma plats. Men hon har hintat om att ingen har slitit ut hennes MoDohjärta men hon kommer att få görmma sig för resten av familjen.

Om förväntningarna så ställer vi dom inte högt, så här första säsongen går det ut på att hänga sig kvar.

Så hej då till hockeysäsongen och alla supportrar.

Väl mött till hösten.

Av maricici - 30 april 2023 12:58

Nja, jag vet inte vad jag ska svara för efter 7 långa år i allsvenskan varav covid 19 snöpligt satte stopp för en chans till avancemang känns det som det vore blodigt allvar.

Kommer Djurgården att sätta stopp denna gång och hur känns det i så fall att vakna i morgon?

Dystert som säsongen när vi halkade ner och unisont sjöng "Kära bröder, kära, kära bröder, vad ska man göra när ens hjärta blöder" Och det tar några månader innan man inser att livet går vidare.

Drar åt mig andan och klämmer i med "för äran ska vi slåss och kampen förenar oss, förenade i viljans vackra namn"

https://www.modohockey.se/play/video/Viljans_vackra_namn-64932?provider=staylive&autoplay=1

Av maricici - 30 april 2023 12:29

Kl 15:30 middag med dottern och hennes vänner.

Spagetti och köttfärssås.

Kl 17:00 Mingel vid byns majbrasa.

Kl 18:30 måste jag vara hemma med C more och ödesmatchen MoDo-djurgården.

Efter matchen blir det tidig kväll inför morgondagen.


Nix inte demonstrera

Dottern ska ställa ut lite av sina naturfoton och paintmålningar på konstrundan och jag har lovat vara

med som pepp och stöd.

På plats i en by i utkanterna som hade ett sistaminuten bord ledigt.

Till salu; lite kylskåpsmagneter och miniaskar med färgpennor, asken är prydd med personligt designad dekal med pennor stavat på dialekt.

Hemma på kvällen, käkar rester till middag.


Ha en kul valborgskväll, alla.

 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards