Ensparkibaken

Alla inlägg under maj 2022

Av maricici - 11 maj 2022 23:19

Var på yngste grabbens DV för utvecklingssamtal i dag, och det innebär att man går igenom punkt för punkt vad han behöver hjälp med och hur han kan utvecklas vidare. Vid punkten läsning så svarade jag att det är inte aktuellt, och hans assistent påpekade att jodå, han har börjat läsa en del korta ord.    Superbra nyheter och vi kom överens om att han skulle jobba vidare med det på lärvux. Önskar bara att hans pappa varit kvar i livet så han fått dela nyheten..  

Och för den äldre grabben gick det också bra, han har blivit bättre på social interaktion, där han förr vände på klacken och gick från gruppaktiviteter så hänger han kvar numera. Däremot träffades vi inte på grund av att han blir frustrerad och ska åka med mig hem. Hans personal hade visst ordnat ett litet födelsedagskalas åt honom lite i skymundan medan jag satt på mötet.


Händer saker två; en björnhona med två ungar i släptåg vandrar omkring i en skog nära mig. Sett ute på vägen upp till 348; an och runt länsvägen, fotad (inte av oss) och utlagd på byns facebook anslagstavla.

Känns lite sådär att möta en hona med modersinstinkterna i fullt sving måste jag säga.  

Tittade efter dom när vi kom hem från mötet, men då syntes dom inte till.


Jobbet; inbokad fyra nätter i slutet av månaden och två första nätterna i juni och sedan hoppas jag att få sommarschemat snart. Har anmält att jag kan jobba heltid natt båda semesterperioderna.


Av maricici - 10 maj 2022 21:49

6.5 km, 8000 steg och -300 kalorier enligt appen.

     

Av maricici - 10 maj 2022 21:43

     

Och i helgen var grabbarna hemma. Den äldste fyller år i morgon så vi passade på att fira honom i förskott.

 

Brudparet; syster två med nybliven make, hände i lördags..

Fasiken vad fina dom är ihop.  

Skulle egentligen varit med men bröllopet blev tidigarelagt en månad av personliga skäl.

Hade nog fått komma ändå, men detta med stora folksamlingar är inte grabbarnas grej och dom var lovade att få komma hem denna helg.

 

Av maricici - 10 maj 2022 21:31

Sedan sist så har vi gjort en del.

Förra veckan, tjejkväll på stan:

 

Finfina erbjudanden och det enda jag köpte var 2 böcker, en bröllopspresent till syrran och två par chinos till vrakpris åt äldste grabben.

Hälsade på honom också, hans sambo och min svärdotter ligger inne för en cancerutredning så han behövde lite pepp.

Dom har i alla fall kommit fram till att prognosen är bra.

 

Och givetvis är trafikljusen ur funktion när man ska ut på E4 igen. Hatar när sånt här händer.

 

Blev sent innan vi kom iväg hemåt och vi var svinhungriga.

OK/Q8 hade i alla fall nattöppet så man kunde köpa en korv.



Av maricici - 1 maj 2022 00:55

  Avslutningsvis; som dom sade i vårtalet; Bränn det gamla, in med det nya!

Av maricici - 1 maj 2022 00:44

 

Tacobuffé och så chokladpudding med hallon och en klick vispgrädde till efterrätt.

 

Sångsvan söker fru

 

Brasan tänds kl 18:30

Man minglar runt och surrar med bekanta och lyssnar på vårtalet.

 

Nu har den tagit sig.

Jag ensam utan grabbarna för första gången. Saknar dom och deras fashination för elden, men dom kommer inte hem för än nästa helg.

 

Närbild

 

Mörkret sänker sig och brasan brinner ner.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards