Ensparkibaken

Alla inlägg den 1 juli 2014

Av maricici - 1 juli 2014 23:24

 

Thaibuffe för 85 spänn. Galet Gott!

 

Interiör från Thai House-mitt favoritställe

 

Kopp kaffe på uteserveringen och sedan ska jag och syrran över till andra sida gatan-vårt favoritställe två. Stort sortiment av det mesta, och fräscha grejor till galet låga priser. Var galet mycket folk som hängde på låset vid öppningsdags kl 12 idag också. Måste vara semestern som börjat..

 

Vrida, vända, syna, vrida, vända syna en gång till. Visst fan är den äkta! För en ynka tia.

  

Och matporr, massor av matporr för en tia boken.

 

Kul, udda mönster med dålig färgåtergivning, mycket svenneblågult i mönstret. Två exempel, annars köpte jag fem olika för en tia styck.

 

Och här har vi börjat komma igång med lite ideer, sambon och jag.

 

Däremot har vi ingen ide om vart vi ska stoppa alla dom här prylarna - ännu.  




Av maricici - 1 juli 2014 20:26

Remissen till sjukhusets kvinnoklinik angående blödning två år efter menopaus har anlänt och jag fick en tid kl 10:30 idag, kom in på en återbudstid.

Fick i alla fall, en gråhårig äldre herre som kallade sig överläkare och det kändes ju tryggt. Börjde med en frågestund angående tidigare gynhälsa och nuvarande symtom (sparsam blödning, samt värk i korsryggen som strålar ut mot höften)

Yttre undersökning och efter det en ultradljudsundersökning som visade på en avgränsad fläck tjockare slemhinna som inte ska finnas i klimakteriet. Läkaren var skitbra och berättade vad han tittade efter och vad han hittat så jag kunde hänga med på bildskärmen.. Han lät i alla fall rätt positiv och sa att han inte fick någon direkt ahaupplevelse av en cancer som den ser ut, men det måste förstås undersökas ordentligt.

Och så måste vi ta ett prov och nu kommer du att känna lite obehag   en biopsi av livmoderslemhinnan som ska skickas bort för att få besked om vad det är på gång..

Det kändes obehag, jag försökte djupandas som jag minns från mina förlossningar och det gick sådär, tänkte; titta på bildskrämen det kanske är cancer så sluta gnälla över det lilla  

Det kände så här; som kraftiga menssmärtor eller lätta förlossningssammandragningarOch det såg ut så här:


Efteråt fick jag information om att det skulle bli en liten blödning som kunde kvarstå i 3-4 dagar, sedan fick jag besked om att svar skulle komma om tidigast 4 veckor och så fick jag en binda av en rar mottagningssköterska, kunde ta på brallorna och gå ut till lillasyster som hängde med för pepp och support.

Efter det har vi tittat in till den äldste grabben,käkat gott och shoppat resten av dagen (mer om det senare)

Har vidare tagit reda på att cancer i livmoderkroppen kallas den äldre kvinnans cancer för att den bara i undantagsfall drabbar kvinnor innan klimakteriet. Och att den har en bra prognos just för att den har tidiga symtom i form av blödning eller blodiga flytningar. Behandlingen är avlägsnande av livmodern och äggstockarna plus ev strålefterbehandling.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards