Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

Chattar med syster 3 på förmiddagen

Av maricici - 3 januari 2015 11:53

på Malena Ernmans official FB-page och bara noterar att det är vår åsikt att det finns folk som inte har några bekymmer men däremot ser dom ut att lida av svårartad hypokondri.

Vårt största fel är väl att vi a) gillar opera b) har sett oss om lite i världen och så var det inte mera med det.

Jo, att vi gillar att sitta på isoleringen i skogen eller längst uppe vid Lofoten vilket vi är väl medvetna om att det är långt ifrån allas grej här i livet, och så jobbar syrrans karl internationellt och är ofta "invandrare", utan möjlighet till att få annat än frukost under 24 timmar i Kina, eller ensam med en kupevärmare på ett iskallt hotell i Riga.. Jag antar att familjen fortfarande hävdar sin rätt att "klaga".

Åtminstone alla som undrar HUR man kan vistas i lofotens mesta avlägnsa fiskeläger med en liten bebis eller bo i en stuga utan vatten och avlopp med två blöjbarn och ett nästantorrt borde inse att man inte har något att berätta om bushen utanför Östersund, int nå!

Som vanligt avslöjade som sin egen lilla bekväma, skyddade tillvaro där man sitter och fantiserar om en "romantiskt" lumberjacksliv med hugga ved i 30 graders kyla och just vid den punkten antar jag att man verkligen börjat leva sig in i sitt glada 30-tal, för numera går väl folk max ut och späntar några vedträn till dagens behov.. Om man nu inte har el eller bergvärme installerad..

Men som sagt var, här finns möjlighet för alla icke intiterade att pröva på. Eller den storslagna möjligheten att lära sig älska surströmming för alla som rynkar på näsan åt den som inte äter griskött av vissa skäl. Vill man inte kan man få den nertryckt i sin svanhals.  

Vi har en annan defintion på vad som är "oförskämt" och det är där man pådyvlar andra mer bekymmer än man själv skulle klara av. Punkt!


Citat från vännerlistan :

"Förståeligt att det blir en reaktion. Jag skulle nog få smått panik om jag fick åka 15 h rakt ut i öknen utan egentlig förklaring. De måste ju tro att de hamnat i världens ände. Från Göteborg och upp till Östersund är det ju bara skog, skog och åter skog. Må det få en bra lösning."

Herrgud vad underbart att hitta EN enda människa som har orsak och samband klart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards