Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 6 mars 2016

Mental skräpkorg

Av maricici - 6 mars 2016 11:45

Det VAR en god dag till det ögonblick jag öppnade inboxen med tjugo frågor som jag trodde tagit reson och slutat maila.

Undrar om man kan avleda uppmärksamheten som man gjorde med barnen när dom var i bebisålder

 

Titta, det står en massa rådjur utanför fönstret, dom håller på att käka ur sin foderhäck. Visst är dom fina?  

Men tar itu med frågelådan och hoppas på ett avslut:

1. Nej, jag tror inte att det ligger något i vad den där flashbackdoktorn sa, min gissning är att det är en liten musgrå underläkare som försöker förgylla sitt skitliv i brist på naturlig fallenhet för avancemang på läkarnas gradskala.Ja, jag hör att han har en lättlurad publik.

Och vad är det stående patientskämtet om psykologer och klinikchefer? Jo att doktor var sjukast av oss alla - om det kan berätta något.

2.  Det känns extremt onaturligt för mig att söka medlemskap på Flashback och man ska följa sin intuitiva känsla -alltid.

3. Jag skriver inte på några nätforum övht, så nu behöver inte du/ni stå här och se diskriminerade ut. Det var väl bra?

4. Jag skriver inte på några sexforum ty eventuella spörsmål runt sexmagi hör hemma under rubriken Paranormala fenomen, ockultism och ufologi. Det står skrivet i stjärnorna - och i mitt FAQ.

5. Ja, jag har läst trådarna om både Thomas Karlsson och Dragon Rouge

6. Jag har inget officiellt medlemskap men uppfattar dom som ett seriöst ordenssällskap.

7. Mitt intryck är inte att kontakt med skaparna saknas, utan intrycket att alla ordensällskap som drar åt den mörka inriktningen förväntar sig att man kan arbeta självständigt utan handledning. Tror inte att tidigare erfarenheter av att arbeta med magi har någon betydelse, antingen har man den naturliga känslan eller också har man den inte.

8. Jag har inga frågor runt sexmagi eller annan magi, inte för tillfället i vart fall.

9. Dom enda två frågor jag haft är hur övervintra labruskavinrankan på ett trädgårdsforum och hur lyckas man med rullrånen på något bakningsforum.

10. Jag saknar fortfarande partipolitiskt engagemang, man bildar sig sina egna uppfattningar, har sina egna åsikter och så kör man sitt eget race efter den skallen.

11. Kan inte svara för alla men skulle tro att dom flesta inom mörkerkretesen saknar partipolitiskt engagemang på samma sätt.

12. Det stämmer att man inte kan får fram några små sexuella "hotbrev" till "mörkertanterna" som behärskar detta med sexmagi.

13. För att vi ligger på en högre nivå. Det har att göra med dom oskrivna naturlagar som reglerar magin, alltså den neutrala som varken kallas svart eller vit.


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards