Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 2 juli 2016

När det regnar ute

Av maricici - 2 juli 2016 13:45

och grabbarna har bestämt sig för att rita, titta på tecknad film och bläddra i gamla tidningar, så passar jag på att inventera sminkförrådet och kasta det som blvit för gammalt. Och sparar favoriterna. Angående märken så har jag ingen favorit utan mixar billigt och lite dyrare, går efter färger som ser ut att fungera.

 

Jo, jag använder alla. Varierar efter kläder, årstid och humör.

Först i raden Nyx  en persikofärg med färgkoden Indian Pink, sedan Lancome Rouge In Love i knalligt sommarosa färgkod 345B. I mitten Sensai Rouge intense lasting colour lipstick knalligt orange i färgkod 102  och så Max Factor 837 sunbronze en varmt brunröd färg och en present från grabbarna. Sedan Två från Yves Rocher; couleurs nature i halvtransparent brunt och deras billligaste variant Luminelle i färg 72 marron glacé, en nudefärg med lätt skimmer.

Längst bak Isadora Jelly Kiss detdärsomärhälftensiftochhälftenglans och färgen är 52 Rose Blush. Kan nämna att dom liknar och fungerar minst lika bra som det betydligt dyrare Dior addict.

Längst fram, ett glans skimrande transparent från KappAhl och ett färgat läppbalsam märkt cherry kiss som jag tror kommer från Matsmart.

 

Nagellacken  ja. Hela 25 st är inropade för en tia på Tradera och jag tyckte riktigt synd om säljaren. Lite mixat ursprung på bilden dock, först Mavla i färg 316 Fiji en matt tuggummirosa. Sen en matt ljusblå från Yves Rocher  nr 65 som sitter jättebra och ett svartglittrigt från Sally Hansen  (nr 40 Midnight Glitz) som är mera transparent på och går att kombinera med andra lacker.  Används mest till fest. Bredvid också en beige Sally Hansen färgkod Terracotta och ett brunrosa China Glaze färgkod 167 sex on the beach. Två lite diskretare färger som används mest till tånaglarna. Guld och silverflaskorna innehåller glitterlack av okänt märke inköpt på Åsele marknad, luktar och sitter som superlim och jag vet inte vad jag ska ta mig till när dom är slut.

Längst fram ett metalliskt mörkgrått märkt Caviar nails och kommer från Traderasamlingen.

 

sist parfymerna och så hinner jag inte mera idag, ska grädda våfflor åt alla strax.

Är egentligen ingen parfymmänniska och har inte så skumt många av dom, men några favoriter och mycket blommigt.

Längst bak, Black Opium från YSL som till skillnad från deras klassiska Opium har en söt blommig doft, den andra är orientaliskt kryddig och inte min.

Från vänster; en liten provflaska Chanel no 5, och så en blommig till Flowerparty från Yves Rocher  composed of orange, mandarin, litchi, rose and vanilla.

Känns lite som en coopycat av Victor&Rolfs flowerbomb, men jag kan ju ha fel där.

Den sista är ta mig tusan ett vintage orginal, Mysterious Musk Oil av något amerikansk märke från åren 1974-75. Dom åren vi köpte en annan variant, en ren söt myskolja på Indiska i Ö-vik. Den här är lite kryddigare mix och inropad på Trdera under rubriken Vintage. Vet ingen ålder men härsknat har den konstigt nog inte gjort.


Avslutningsvis, en annan sommarfavorit

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards