Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 28 september 2016

Och träden fäller sina blad

Av maricici - 28 september 2016 07:42

Och det innebär att lövräfsning pågår-ungefär till första snön lagt sig med den mängd träd jag samlat på mig, häckbuskarna inräknat. Instruerade dottern, vi sopar undan det värsta varje dag för du ser, när man vänt ryggen till i två minuter ser det likadant ut.

Sambon var inne och monterade tvättfatet som kommit. Han har för övrigt blivit sämre med sin kärlkramp och fixar inte energikrävande utejobb igen. Och tiden på medicinkliniken och fys lab som han äntligen fått har ombokats med några dagar framåt.

Han hade fått en ny överläkare sa han.

Undrade vad det sitter i och kom på att det var en dum fråga, landstingsledningen har förstås skrämt iväg några läkartjänster till.   Inget fungerar och dom är dövblinda för all kritik. Det är tamigfan otroligt.


Tittar in på FB och dom senaste delningar och

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/sd-politiker-i-hudiksvall-vill-bomba-moskeer-och-doda-pedofiler

ahh, har man kommenterat något liknande någon gång? Svar ja, det finns liksom inga ord kvar, man tröttnar på att dra repriserna. Alltså den ständiga problemet med; "Öh, vad gör jag nu, vad skulle Donald Trump gjort?"   

Hejdar mig vid just en USA-delning angående den stora debatten; "

I'm already laughing my ass off at Trump" och så svarar ett muspip på hens vännerlista " i am laughing at hillary"

Sen följer en utläggning om hur trötta man är på Obama och Clintons gör ingenting, systemkallops och hela middevitten. Konstaterar att det är likadant i alla familjer, läs nationer.


Sen försvinner allt för en delning från den lokala anslagstavlan om att fibernätet närmar sig på riktigt, intresseanmälningar önskas. Hejdar sambon som precis sa godnatt, vi läser och funderar. Sambon hoppas på fler intresserade denna gång, det har ju flyttat in rätt mycket unga familjer har han reda på. Har jag också noterat för en gång skull, alltså inte bara asylsökande utan Mellansel ser ut att ha blivit innestället för alla. Hus som man tidigare fick sälja till skampris för att bli av med dom går i ett litet nafs numera. Why not? Naturskönt, trevlig och barnvänligt med en utvecklingspotential som ser ut att ha kommit igång.

Och så blir jag sådär introvert igen, Jossan har delat nyheterna i sin webbshop och jag fick lön i går  

beställer den här utan att blinka

http://vkks.se/sv/blusar/vit-skjorta.html

Det visste ni inte om mig, jag är missbrukare av vita skjortor. När mina är nerfläckade och slut söker jag i sambons garderob.

Köpte den här också, tillräckligt lång för att funka som klänning på mina 156 cm

http://vkks.se/sv/tunikor/medeltidsinspirerad-tunika-gron.html



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards