Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 14 februari 2017

Kopierad FB-delning

Av maricici - 14 februari 2017 18:29

Jag är så jävla trött. Det jag kommer att skriva här nedan, är politiskt korrekt. Men det skiter jag i. Det jag kommer att torgföra till er alla som finns på facebook känns förbjudet att torgföra för oss som vill göra skillnad. Det renderar i utebliven framtidstro och utebliven livsglädje. Även fast det är sant. Jag skiter i allt detta, ska snart ändå logga ut efter många år i denna verksamhet. Jag kommer nu och varje vecka framgent att redogöra i detalj för vad som sysselsät...ter Mig som medlem av #jagärhär i Sverige. Det kommer inte att harmoniera med många "sverigevänners" uppfattning eller andra högervridna skribenters uppfattning i den allmänna debatten.

Medlemmar i #jagärhär går på knäna, kommentarstrådarna är ett enda kaos, hela facebook är ett inferno, diskussionsklimatet har totalhavererat etc etc. Alla vet varför men ingen törs eller vill torgföra anledningen, p g a att Sverige alltid levt på myten om det präktiga ultimata samhället som har alltför begränsade resurser för att vara i framkant när det gäller att vara det enda politiskt korrekta alternativet i en dysfunktionell värld som slår knut på sig själv, genom destruktivt beteende i olika religioners namn.

Nu kör vi; Detta har jag hanterat Måndag- fredag denna vecka: Rasism, rasism, grovt personligt påhopp, mobbning, förenklade resonemang, alternativa fakta, lögn, våld på sanningen, hot mot yttrandefrihet, rasism igen, alternativa fakta och lögn.

Misstänkta gärningsmän; Anders, Erik, Gunnar, Anders, Eva, Sven, igen, igen, Ali...va är det sant. Ja ett utländskt namn smög sig in i utkanten av en rasistisk kommentarstråd, Magnus, Gunilla, Sven, igen och igen.

Länder som representerar veckans alla hatiska kommentarer: Sverige, Sverige, Sverige och Iran. Sverige, Sverige, Sverige igen, okänt land, Sverige. Hälften av de misstänkta kan vi inte veta säkert eftersom de inte har några riktiga fb-konton. Vilket i sig oftast innebär att de ljuger om nationalitet och identitet.

Nu pratar vi bara om facebook. Och dessa inlägg upptar vår empatiska förmåga till 100%.

Så här ser det ut och har sett ut de senaste åren.

Återkommer nästa fredag med en redogörelse för den gångna veckan.


Faktiskt skrivet av en gruppmedlem och kan möjligtvis tolkas som en liten parafras, eller så kan det tolkas som så att det är så här verkligheten ser ut när man loggar ut efter några tålmodiga timmar online-man är helt enkelt trött, frustrerad och utled och man svär på att aldrig mer logga in..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards