Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2017

Trädfällning

Av maricici - 21 augusti 2017 13:30

Den gamla lönnen ska bort efter att ha tokväxt i över 30 år, från en liten pinne till något ohållbart som upptar hela hösten med lövräfsning. Håller bara på att söka en lämplig allservicefirma som tar sig an trädfällning.

Sitter annars och varvar ner efter en helg med båda grabbarna hemma som jag alltid gör, bruka unna mig en ledig måndag förmiddag efteråt och så även idag. Långfrukost med tillhörande papperstidning, en varm dusch och så lite random småplock. Läste för övrigt bara in den här rubriken idag;

http://www.allehanda.se/vasternorrland/solleftea/bilen-avslojar-vem-du-ar-i-angermanland-kor-man-volvo-men-i-centrala-o-vik-ar-det-bmw-som-galler

och noterar att jag avviker från mitt område med en Chrysler 300M, den hänger fortfarande kvar. Har bestämt oss för att ha två bilar så länge vi har råd, mest för att automatlådan i Chryslern sitter bra då artrosbesvären är som värst, när det värker i hela axelpartiet och nedför armarna när man ska röra på dom.

Annars så har jag följt rapporteringen från medborgarplatsen via IRM under helgen men det var något annat som bet sig fast, en delning i andra grupper där en (svensk) liten tjej med hjärtsymbolen på bröstet står framför en av motdemonstranterna, hon säger inget, bara tittar vänligt och han sänker garden och går.

Får en känsla av att jag tittar på en buddist som uppnått sin inre frid och utstrålar den.


Kommer på att jag fortfarande har kabelbrott och begränsad tid och att jag saknar Spotify. Och så saknar jag dotterns bilder, hon intensivpluggar körkortsteori och har inte tid med skog och mark på ett tag.








  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards